W listopadzie i grudniu zapraszamy na poniedziałkowe pokazy DKF Kurort jak zawsze o godz. 20.00. W programie:

5.11 Miód dla dakini

reż. D. Roder, Bhutan, 2016, 132′

Mrukliwy Kinley prowadzi śledztwo w sprawie zaginionej przeoryszy ukrytego w bhutańskich lasach klasztoru. Niezwykła kobieca historia, łącząca bhutańską tradycję z oryginalnym językiem współczesnego kina. Przebój 11. Azjatyckiego Festiwalu Filmowego Pięć Smaków.

12.11 Happy End

reż. M. Haneke, Austria, Francja, Niemcy, 2017, 107′

Kilka dni z życia bogatej mieszczańskiej rodziny, podczas których wyjdą na jaw długo skrywane sekrety.Jeden z najbardziej intrygujących filmów Hanekego – szokujący, a jednocześnie zaskakująco zabawny.

19.11 Sundance Shorts

2018

Siedem filmów krótkometrażowych starannie wyselekcjonowanych z tegorocznej edycji festiwalu,pokazujących to, co w Sundance najlepsze: od dokumentu, animacji, przez fabułę do eksperymentu.

26.11 Z perspektywy Paryża

reż. J.P. Civeyrak, Francja, 2017, 137′

Współczesna wariacja na temat kina Nowej Fali. Młody człowiek przyjeżdża z prowincji do Paryża studiować reżyserię filmową. Dyskutuje o kinie, książkach, sztuce i polityce. Odpala jednego papierosa od drugiego. Przeżywa miłosne wzloty i upadki.

3.12 Porwanie Michela Huellebecqa

reż. G. Nicloux, Francja, 2014, 93′

Jest rok 2011, trwa promocja książki „Mapa i terytorium”. Niestety, jej autor, Michel Houellebecq, zamiast pojawić się na jednym ze spotkań z czytelnikami, znika. Pojawiają się plotki, że pisarz nie żyje, albo że porwali go ludzie z Al-Kaidy. W filmie Houellebecq zagrał samego siebie.

10.12 Wieczór z Davidem Lynchem

Zestaw wczesnych filmów krótkometrażowych
Głowa do wycierania, USA, 1977, 89′

Henry Spencer dowiaduje się, że jego ukochana urodziła dziecko. Nie jest ono jednak zwykłym niemowlakiem – przypomina zdeformowanego potwora.  Awangardowy, wizjonerski debiut Lyncha szybko stał się dziełem kultowym oraz zwrócił uwagę środowiska i publiczności na młodego, oryginalnego reżysera.

17.12 Czyściciele internetu

reż. M. Riesewieck, H. Block, Brazylia, Niemcy, 2018, 88′

Każdego dnia co minutę 500 godzin materiału filmowego jest przesyłanych na YouTube, 450 000 tweetów jest publikowanych na Twitterze, a 2,5 miliona postów na Facebooku.  Kto decyduje o tym, dlaczego jedne zdjęcia mogą pojawić się w sieci, a inne nie? „Czyściciele internetu” przedstawiają kulisy, skutki i ofiary internetowej cenzury.

Bilety

Więcej informacji o biletach i karnetach – bezpośrednio na stronie DKF Kurort www.dkfkurort.pl