Lut
29
sob
2020
tab’ Nowy początek
Lut 29@19:00
tab’ Nowy początek @ Teatr na Plaży

Sopocki Teatr Tańca zaprasza na swój najnowszy spektakl „tab’ Nowy początek” w reżyserii Joanny Czajkowskiej.

Natura materialna tab’ to w psychologii sufich,  określenie na sumę zdolności psychicznych, z którymi przychodzimy na świat, a zatem głównie uwarunkowania odziedziczone po rodzicach i związane z przebiegiem ciąży. Cechy natury materialnej wywierają znaczący, ale nie jedyny wpływ na rozwój człowieka. Następne etapy według tej koncepcji, to Nafs, Serce, Duch, Świadomość Wewnętrzna oraz Najgłębsza Wewnętrzna Świadomość. Tab’ jest zatem punktem startu w rozwoju każdej jednostki. W spektaklu Sopockiego Teatru Tańca, pełni tę samą rolę – wyjścia do opowieści , czy raczej filozoficzno – fizycznych rozważań o rozwoju świadomości człowieka. Autorka koncepcji spektaklu pracując nad scenariuszem, zintegrowała ze sobą zachodnie i wschodnie systemy filozoficzno – psychologiczne. I tak, obok konceptu sufich, dużą inspiracją była piramida potrzeb Maslowa, czy system czakr – sieci energetycznych ośrodków w ciele, które są skorelowane zarówno z narządami (warstwa fizyczna ciała), jak sferą psychiczną i duchową człowieka. Inspiracją była także  huna – tradycja hawajska.

Wizualnym partnerem wydarzenia będą obrazy, związanej z Sopotem niemal całe życie, Gertrudy Kuziemskiej – Wilczopolskiej, które uruchomi wizualnie Katarzyna Teresa Turowska.

Koncept, reżyseria, choreografia: Joanna M. Czajkowska

Współpraca choreograficzna i wykonanie: Joanna M. Czajkowska,  Jan Górczak, Róża Kołoda, Jacenty Krawczyk, Wiktoria Rudnik

Obrazy będące bazą wizualizacji: Gertruda Kuziemska – Wilczopolska

Wizualizacje: Katarzyna Teresa Turowska

Muzyka: Mariusz Noskowiak

Śpiew: Magdalena Gruszczyńska (sopran)

Kostiumy i aranżacja sceny: Joanna M. Czajkowska, Jacek Krawczyk

Światła: Mateusz Gierc

Fot. Geertruda Kuziemska – Wilczopolska

Mar
1
nie
2020
Baśń o Bolku i Lolku: Królowa Zima
Mar 1@15:00
Baśń o Bolku i Lolku: Królowa Zima @ Teatr na Plaży

Sopocki Teatr Muzyczny Baabus Musicalis zaprasza na”Baśń o Bolku i Lolku: Królowa Zima” – musical na podstawie bajki muzycznej Leszeka Mecha, Władysława Nehrebeckiego z muzyką Tadeusza Kańskiego i Janusza Mentela. 

„Jeden za drugiego skoczy w ogień
i po zwadzie zawsze wspólną mamy drogę…”

Zła Królowa Zima spotyka Bolka i Lolka, porywa jednego z chłopców do swego lodowego zamku. Jednak oni wychodzili nie z takich opresji. Magiczna, muzyczna opowieść przygodowa o przyjaźni, oparta na baśni H.Ch. Andersena pt.: „Królowa Śniegu” w opracowaniu Leszka Mecha i Władysława Nehrebeckiego, którą wyreżyserowała Jagoda Jagson vel Jadwiga Kościk. Dzieci tańczą i śpiewają do muzyki granej na żywo, zaaranżowanej przez Joachima Luczaka. Piękna choreografia Macieja Florka Gleby oraz bajeczna scenografia Magdy Adamowskiej tworzą piękną całość.

Reżyseria: Jadwiga Kościk vel Jagoda Jagson,
Scenografia: Magda Bąbel Adamowska

Czas trwania bajki: 40 minut

Baśń o Bolku i Lolku: Królowa Zima
Mar 1@17:00
Baśń o Bolku i Lolku: Królowa Zima @ Teatr na Plaży

Sopocki Teatr Muzyczny Baabus Musicalis zaprasza na”Baśń o Bolku i Lolku: Królowa Zima” – musical na podstawie bajki muzycznej Leszeka Mecha, Władysława Nehrebeckiego z muzyką Tadeusza Kańskiego i Janusza Mentela. 

„Jeden za drugiego skoczy w ogień
i po zwadzie zawsze wspólną mamy drogę…”

Zła Królowa Zima spotyka Bolka i Lolka, porywa jednego z chłopców do swego lodowego zamku. Jednak oni wychodzili nie z takich opresji. Magiczna, muzyczna opowieść przygodowa o przyjaźni, oparta na baśni H.Ch. Andersena pt.: „Królowa Śniegu” w opracowaniu Leszka Mecha i Władysława Nehrebeckiego, którą wyreżyserowała Jagoda Jagson vel Jadwiga Kościk. Dzieci tańczą i śpiewają do muzyki granej na żywo, zaaranżowanej przez Joachima Luczaka. Piękna choreografia Macieja Florka Gleby oraz bajeczna scenografia Magdy Adamowskiej tworzą piękną całość.

Reżyseria: Jadwiga Kościk vel Jagoda Jagson,
Scenografia: Magda Bąbel Adamowska

Czas trwania bajki: 40 minut

Mar
5
czw
2020
Festiwal Zielone Oko: Dzień dobry wszyscy umrzemy | Teatroteka
Mar 5@19:00
Festiwal Zielone Oko: Dzień dobry wszyscy umrzemy | Teatroteka @ Teatr na Plaży

Teatroteka to nowy etap w myśleniu o ekranizacjach teatralnych, tak w kontekście artystycznym, jak i realizacyjnym. Ekranizacje tworzone przez młodych, często debiutujących  twórców, przy wsparciu technologii i infrastruktury filmowej, pozwalają na realizację ciekawych, nowatorskich utworów. Projektowi od samego początku przyświeca również cel jego szerokiej dystrybucji i dostępności.

Dzień dobry wszyscy umrzemy

Sztuka o poszukiwaniu tożsamości i o tym jak bardzo nie potrafimy się ze sobą komunikować. Autorka wspomina, że inspirowała się m.in. cyberpunkiem, grami komputerowymi, klimatami z filmów futurystycznych. Jej sztuka to futurystyczna baśń, a jednocześnie trochę komiks z elementami satyry społecznej. A wszystko zaczyna się, jak w realistycznym irlandzkim dramacie, w którym trochę dziwni, samotni i nieszczęśliwi ludzie spotykają się jak zawsze w tym samym barze o nazwie „Szklana Pogoda”. Dopiero później dowiadujemy się, że jest 2040 rok, a bohaterami tej dziwnej opowieści są ludzie żyjący poza istniejącym systemem. Niektórzy nie chcą być jego częścią, inni po prostu nie umieją w nim żyć. Każdy z nich ma do opowiedzenia swoją historię, a razem uczestniczyć mają w zapowiedzianym, a może tylko przeczuwanym – końcu świata.

Występują:

Katarzyna Herman (Kobieta), Krzysztof Stroiński (Stary Pisarz), Jacek Beler (Człowiek Torba), Rafał Rutkowski (Człowiek Kamera), Piotr Żurawski (Barman), Marta Nieradkiewicz (Kelnerka), Tomasz Sapryk (Taksówkarz), Sławomir Grzymkowski (Profesor Magdziak), Marieta Żukowska (Malarka), Rafał Maćkowiak (Abrakadabra).

 

AUTOR TEKSTU: Agnieszka Wolny-Hamkało,

REŻYSERIA: Joanna Kaczmarek,

ZDJĘCIA: Paweł Dyllus P.S.C.,

MUZYKA: Irina Blokhina,

SCENORGRAFIA: Ewa Gdowiok,

KOSTIUMY: Wioletta Uliasz,

MONTAŻ: Jan Kidawa Błoński jr,

DŹWIĘK: Aleksandra Pniak, Agata Chodyra,

KIEROWNICTWO PRODUKCJI: Paweł Mantorski,

KONSULTACJA PROGRAMOWA: Zenon Butkiewicz,

REDAKTOR PROWADZĄCY: Krzysztof Domagalik,

OPIEKA ARTYSTYCZNA: Maciej Wojtyszko,     

PRODUCENT: Włodzimierz Niderhaus.

CZAS: 49’35” / ROK PRODUKCJI: 2016

Mar
6
pt
2020
Festiwal Zielone Oko: Alicja w krainie koszmarów | Teatroteka
Mar 6@18:30
Festiwal Zielone Oko: Alicja w krainie koszmarów | Teatroteka @ Teatr na Plaży

Teatroteka to nowy etap w myśleniu o ekranizacjach teatralnych, tak w kontekście artystycznym, jak i realizacyjnym. Ekranizacje tworzone przez młodych, często debiutujących  twórców, przy wsparciu technologii i infrastruktury filmowej, pozwalają na realizację ciekawych, nowatorskich utworów. Projektowi od samego początku przyświeca również cel jego szerokiej dystrybucji i dostępności.

Alicja w krainie koszmarów

Alicja to dziewczynka, która w drodze do szkoły została porwana, a następnie przez ponad siedem lat przetrzymywana przez swego oprawcę w piwnicy o powierzchni pięciu metrów kwadratowych. Kiedy przez przypadek udaje jej się uciec i odzyskać wolność, jest już dojrzałą, młodą dziewczyną. Alicja próbuje zacząć nowe życie i w tym punkcie rozpoczyna się akcja sztuki. Bulwersująca opinię publiczną historia Alicji staje się natychmiast łakomym kąskiem dla mass mediów, cennym medialnym produktem, na którym można nieźle zarobić. Sama Alicja wpada w ręce przedsiębiorczego agenta, sygnuje książkę opisującą jej dramat, jest bohaterką telewizyjnych i prasowych reportaży. Nawet rodzice Alicji próbują przede wszystkim zarobić na tragedii córki, twierdząc, że są przecież także ofiarami jej porwania, a nowo poznany chłopak, deklarując bezinteresowną przyjaźń, w istocie pragnie u jej boku zrobić medialną karierę. To wszystko sprawia, że Alicja popada w głęboką depresję. Nie rozumie świata, który ją otacza i do którego trafiła, odzyskując wolność. Dochodzi do niej absurdalna świadomość, że w gruncie rzeczy najbliżsi zazdroszczą jej tragedii, która ją spotkała, bo ta – paradoksalnie – uczyniła z niej bogatą i sławną osobę, co jest w otaczającym ją świecie wyznacznikiem szczęścia.

Występują:

Jowita Budnik (Matka), Anna Próchniak (Alicja), Tomasz Dedek (Ojciec), Magdalena Schejbal (Redaktorka), Filip Perkowski (Agent), Filip Pławiak (Alex)

AUTOR TEKSTU: Piotr Domalewski,

REŻYSERIA: Piotr Domalewski,

ZDJĘCIA: Bartosz Świniarski,

SCENOGRAFIA: Anna Wunderlich,

KOSTIUMY: Zofia Komasa,

MONTAŻ: Magdalena Chowańska,

MUZYKA: Marcin Nenko,

DŹWIĘK: Michał Robaczewski, Marcin Jachyra, Tomasz Wieczorek,

KIEROWNICTWO PRODUKCJI: Paweł Mantorski,

KONSULTACJA PROGRAMOWA: Zenon Butkiewicz,

REDAKTOR PROWADZĄCY: Krzysztof Domagalik,

OPIEKA ARTYSTYCZNA: Maciej Wojtyszko, 

PRODUCENT: Włodzimierz Niderhaus.

CZAS TRWANIA: 54’53”

ROK PRODUKCJI: 2018

Festiwal Zielone Oko: Sprawa Rity G. | Teatroteka
Mar 6@19:45
Festiwal Zielone Oko: Sprawa Rity G. | Teatroteka @ Teatr na Plaży

Teatroteka to nowy etap w myśleniu o ekranizacjach teatralnych, tak w kontekście artystycznym, jak i realizacyjnym. Ekranizacje tworzone przez młodych, często debiutujących  twórców, przy wsparciu technologii i infrastruktury filmowej, pozwalają na realizację ciekawych, nowatorskich utworów. Projektowi od samego początku przyświeca również cel jego szerokiej dystrybucji i dostępności.

Sprawa Rity G.

Zaadaptowana dla potrzeb TEATROTEKI sztuka Jolanty Janiczak, nosząca w oryginale tytuł Sprawa Gorgonowej. Głośny proces Rity Gorgonowej z lat trzydziestych XX wieku stał się dla autorki, a potem dla reżyserki spektaklu, jedynie pretekstem dla stworzenia odrębnej, całkowicie autonomicznej wizji artystycznej. Sztuka napisana językiem dalekim od potocznego nie jest rekonstrukcją toczącego się śledztwa w poszlakowej sprawie o zabójstwo, choć występujące w niej postaci mają swoje pierwowzory w rzeczywistości. Tematem głównym nie jest popełniona zbrodnia i dochodzenie do prawdy. Długotrwały proces staje się faktem medialnym, który zaczyna funkcjonować samoistnie i służy jedynie podtrzymaniu sensacji dla potrzeb tworzonego wokół tego faktu show biznesu.

Występują:

Monika Buchowiec (Rita Gorgonowa), Martyna Byczkowska (Lusia Zarembianka), Kacper Olszewski (Staś Zaremba), Marcin Czarnik (Henryk Zaremba), Izabela Dąbrowska (Elżbieta matka zamknięta), Michał Bieliński (Detektyw), Andrzej Blumenfeld (Sędzia), Mirosław Zbrojewicz (Amerykański producent), Aleksandra Bożek (Stanisława Temida P.).

AUTORKA TEKSTU: Jolanta Janiczak,

REŻYSERIA: Daria Kopiec,

ZDJĘCIA: Piotr Chodura,

SCENORGRAFIA: Anna Wunderlich,

KOSTIUMY: Patrycja Fitzet,

MONTAŻ: Monika Sirojc P.S.M.,

MUZYKA: Joanna Halszka-Sokołowska,

DŹWIĘK: Aleksandra Pniak, Agata Chodyra,

CHOREOGRAFIA: Aneta Jankowska,

KIEROWNICTWO PRODUKCJI: Paweł Mantorski,

KONSULTACJA PROGRAMOWA: Zenon Butkiewicz,

REDAKTOR PROWADZĄCY: Krzysztof Domagalik,

OPIEKA ARTYSTYCZNA: Maciej Wojtyszko, 

PRODUCENT: Włodzimierz Niderhaus.

CZAS: 54’26” / ROK PRODUKCJI: 2017

Mar
7
sob
2020
Festiwal Zielone Oko: Sprawa Kapitana Wilka
Mar 7@18:00
Festiwal Zielone Oko: Sprawa Kapitana Wilka @ Teatr na Plaży

Oficer Ludowego Wojska Polskiego kapitan Leon Wilk służy w „zielonym garnizonie”, na Pomorzu. Ten dziwak, odludek, a w dodatku zaprzysięgły abstynent owładnięty jest ideą uratowania ludzkości przed biedą i wojnami. Swe mesjanistyczne posłannictwo pragnie zrealizować budując dziwną maszynę, która pobiera energię wprost z pola elektromagnetycznego Ziemi, a będącej repliką mitycznej  „turbiny Tesli”.  Osamotniony w swych marzeniach  kpt. Wilk szuka wsparcia u  kaprala  Marka Janiaka, odbywającego służbę  ,w tej samej jednostce.  Kapral Janiak, pomaga Wilkowi nawiązać kontakt z wywiadem  USA, wikłając się jednocześnie we współpracę z kontrwywiadem  Ludowego Wojska Polskiego.  Słuchowisko „Sprawa Kapitana Wilka ” oparte jest luźno na autentycznym zdarzeniu, które miało miejsce pod koniec PRL-u

Autor: Jan Warenycia

Reżyseria: Jan Warenycia

Występują: Aleksandra Radwan, Ksenia Tchórzko, Andrzej Ferenc, Rafał Zawierucha, Andrzej Mastalerz, Krzysztof Gordon, Piotr Bajtlik

Muzyka na żywo: Daniel Spaleniak i Tomasz Mreńca

Mar
8
nie
2020
Festiwal Zielone Oko: Śledztwo Herberta Szadena
Mar 8@16:30
Festiwal Zielone Oko: Śledztwo Herberta Szadena @ Teatr na Plaży

Cały Szkodyń huczy od plotek, bo w miasteczku znikają bez śladu przyjezdni. Denerwuje się Bułaś, właściciel BułDrobu, bo traci pracowników, w nerwach jest także miejscowy proboszcz. Sprawa nie wyprowadza z równowagi tylko Szadena, który jako właściciel nikomu niepotrzebnej księgarni ma dużo czasu i pisze powieść kryminalną. Jednakże gdy do Szkodynia niespodziewanie przyjeżdża jego była żona Izabela i wpędza w depresję nową miłość księgarza, fryzjerkę Samantę, detektyw amator rozpoczyna prywatne śledztwo. Co łączyło zaginionych? I czy przypadkiem nie byli sami sobie winni?

Auto: Marcin Wroński

Reżyseria: Wojciech Kukuła

Występują: Anna Cieślak, Aleksandra Radwan, Andrzej Ferenc, Rafał Zawierucha, Andrzej Mastalerz, Przemysław Wyszyński, Piotr Bajtlik

Muzyka na żywo: Daniel Spaleniak i Tomasz Mreńca

Festiwal Zielone Oko: Dwaj ludzie z szafy
Mar 8@18:00
Festiwal Zielone Oko: Dwaj ludzie z szafy @ Teatr na Plaży

Od dnia, w którym na sopockiej plaży pojawili się Dwaj ludzie z szafą, minęło już ponad 60 lat. A czy zastanawiali się kiedyś Państwo, co znajdowało się w słynnej szafie? Razem z bohaterami przedstawienia spróbujemy poszukać odpowiedzi na to pytanie, choć odpowiedź może okazać się zaskakująca.

Autor: Iza Żukowska

Reżyseria: Wojciech Kukuła

Występują: Anna Cieślak, Aleksandra Radwan, Andrzej Ferenc, Rafał Zawierucha, Andrzej Mastalerz, Przemysław Wyszyński, Piotr Bajtlik

Muzyka na żywo: Daniel Spaleniak i Tomasz Mreńca

Mar
13
pt
2020
Pora umarłych poetów
Mar 13@19:00
Pora umarłych poetów @ Teatr na Plaży

Teatr na Plaży w Sopocie zaprasza spektakl muzyczny „Pora umarłych poetów”. Jest to nowa autorska produkcja, zrealizowana na deskach sopockiej sceny.

„Pora umarłych poetów” to spektakl z piosenkami Agnieszki Osieckiej, Jeremiego Przybory i Wojciecha Młynarskiego, łączącej formułę koncertu, spektaklu i widowiska multimedialnego. Jego treścią jest spotkanie w zaświatach trójki najwybitniejszych poetów polskiej piosenki, którzy komentując współczesną rzeczywistość, przywołają wspomnienia swojego życia, jednocześnie słuchając i oglądając młodych artystów wykonujących na scenie sopockiego teatru ich najsławniejsze utwory.

Spektakl odbędzie w dwóch przestrzeniach: filmowej oraz realnej. W części filmowej – w zaświatach, w postacie Osieckiej, Przybory i Młynarskiego wcielą się: aktorka Teatru Dramatycznego Agata Wątróbska, aktor filmowy Janusz Chabior oraz wokalista Piotr Zubek. Natomiast w części realnej – na scenie teatru, Ksenia Tchórzko, Adam Hadi i Dominik Rybiałek w towarzystwie zespołu muzycznego zinterpretują piosenki mistrzów.

Całość, na zaproszenie Teatru na Plaży wyreżyserowała Joanna Satanowska, która jest również autorką scenariusza. Zdjęcia do części filmowej realizowane były w różnych miejscach Sopotu: na plaży, dworcu, na Molo, w Państwowej Galerii Sztuki, w klubie Atelier, w Teatrze na Plaży oraz w Warszawie w studiu filmowym i w przestrzeni miejskiej. Za kierownictwo muzyczne, kompozycje i aranże odpowiada Maciej Zakrzewski, m.in. autor muzyki do spektakli Teatru Polskiego we Wrocławiu i krakowskiej Łaźni Nowej. Za kostiumy i scenografię Zuzanna Markiewicz, która pracowała m.in. przy spektaklach Teatro dell’Opera di Roma, Teatru Wielkiego w Łodzi oraz polskich i zagranicznych produkcjach filmowych. Realizatorem zdjęć filmowych jest natomiast Przemysław Jękosz.

„Pora umarłych poetów to nasza największa produkcja, do której przygotowania rozpoczęły się ponad rok temu, a która nie tylko wejdzie na stałe do repertuaru, ale również chcemy z nią pojechać w Polskę, grając ją gościnnie na scenach innych teatrów.”– mówi szef sopockiej sceny Michał Grubman.

Reżyseria i scenariusz: Joanna Satanowska.
Kierownictwo muzyczne: Maciej Zakrzewski
Autor wierszy: Grzegorz Uzdański
Scenografia, kostiumy: Zuzanna Markiewicz
Autor zdjęć filmowych: Przemysław Jękosz
Plakat: Aleksander Walijewski

Występują:
Janusz Chabior, Agata Wątróbska, Piotr Zubek, Ksenia Tchórzko, Adam Hadi, Dominik Rybiałek oraz zespół muzyczny w składzie Mikołaj Basiukiewicz – instr. klawiszowe, Łukasz Łapiński – perkusja .

Spektakl „Pora umarłych poetów” zrealizowano z udziałem finansowym Gminy Miasta Sopotu.

UWAGA: W spektaklu używane jest światło stroboskopowe.

Mar
14
sob
2020
Pora umarłych poetów
Mar 14@18:00
Pora umarłych poetów @ Teatr na Plaży

Teatr na Plaży w Sopocie zaprasza spektakl muzyczny „Pora umarłych poetów”. Jest to nowa autorska produkcja, zrealizowana na deskach sopockiej sceny.

„Pora umarłych poetów” to spektakl z piosenkami Agnieszki Osieckiej, Jeremiego Przybory i Wojciecha Młynarskiego, łączącej formułę koncertu, spektaklu i widowiska multimedialnego. Jego treścią jest spotkanie w zaświatach trójki najwybitniejszych poetów polskiej piosenki, którzy komentując współczesną rzeczywistość, przywołają wspomnienia swojego życia, jednocześnie słuchając i oglądając młodych artystów wykonujących na scenie sopockiego teatru ich najsławniejsze utwory.

Spektakl odbędzie w dwóch przestrzeniach: filmowej oraz realnej. W części filmowej – w zaświatach, w postacie Osieckiej, Przybory i Młynarskiego wcielą się: aktorka Teatru Dramatycznego Agata Wątróbska, aktor filmowy Janusz Chabior oraz wokalista Piotr Zubek. Natomiast w części realnej – na scenie teatru, Ksenia Tchórzko, Adam Hadi i Dominik Rybiałek w towarzystwie zespołu muzycznego zinterpretują piosenki mistrzów.

Całość, na zaproszenie Teatru na Plaży wyreżyserowała Joanna Satanowska, która jest również autorką scenariusza. Zdjęcia do części filmowej realizowane były w różnych miejscach Sopotu: na plaży, dworcu, na Molo, w Państwowej Galerii Sztuki, w klubie Atelier, w Teatrze na Plaży oraz w Warszawie w studiu filmowym i w przestrzeni miejskiej. Za kierownictwo muzyczne, kompozycje i aranże odpowiada Maciej Zakrzewski, m.in. autor muzyki do spektakli Teatru Polskiego we Wrocławiu i krakowskiej Łaźni Nowej. Za kostiumy i scenografię Zuzanna Markiewicz, która pracowała m.in. przy spektaklach Teatro dell’Opera di Roma, Teatru Wielkiego w Łodzi oraz polskich i zagranicznych produkcjach filmowych. Realizatorem zdjęć filmowych jest natomiast Przemysław Jękosz.

„Pora umarłych poetów to nasza największa produkcja, do której przygotowania rozpoczęły się ponad rok temu, a która nie tylko wejdzie na stałe do repertuaru, ale również chcemy z nią pojechać w Polskę, grając ją gościnnie na scenach innych teatrów.”– mówi szef sopockiej sceny Michał Grubman.

Reżyseria i scenariusz: Joanna Satanowska.
Kierownictwo muzyczne: Maciej Zakrzewski
Autor wierszy: Grzegorz Uzdański
Scenografia, kostiumy: Zuzanna Markiewicz
Autor zdjęć filmowych: Przemysław Jękosz
Plakat: Aleksander Walijewski

Występują:
Janusz Chabior, Agata Wątróbska, Piotr Zubek, Ksenia Tchórzko, Adam Hadi, Dominik Rybiałek oraz zespół muzyczny w składzie Mikołaj Basiukiewicz – instr. klawiszowe, Łukasz Łapiński – perkusja .

Spektakl „Pora umarłych poetów” zrealizowano z udziałem finansowym Gminy Miasta Sopotu.

UWAGA: W spektaklu używane jest światło stroboskopowe.

Mar
15
nie
2020
Baśnie 1001 Nocy
Mar 15@11:00
Baśnie 1001 Nocy @ Teatr na Plaży

W każdą niedzielę zapraszamy najmłodszych widzów na „Bajkowy poranek teatralny” !

Bohaterem pierwszej jest Alladyn, sympatyczny, biedny młodzian, któremu Czarnoksiężnik nakazał odnalezienie i oddanie mu cudownej lampy, którą zamieszkuje duch spełniający życzenia. Alladyn nie spełnia żądania i za karę zostaje uwięziony.

Druga opowiada o Alibabie, który pewnego dnia odkrywa tajemnicę bandy zbójów. Poznaje zaklęcie magicznego Sezamu i zdobywa kosztowności. Dalszy ciąg tych historii wszyscy znają. Alladynowi i Alibabie pomagają spryt i pomyślny los, ponieważ w gruncie rzeczy są dobrymi i szlachetnymi ludźmi.

Scenariusz spektaklu na podstawie dwóch z bardziej znanych opowieści z Tysiąca i jednej nocy.

Realizacja: Teatr Qfer

Mar
20
pt
2020
tab’ Nowy początek
Mar 20@19:00
tab’ Nowy początek @ Teatr na Plaży

Sopocki Teatr Tańca zaprasza na swój najnowszy spektakl „tab’ Nowy początek” w reżyserii Joanny Czajkowskiej.

Natura materialna tab’ to w psychologii sufich,  określenie na sumę zdolności psychicznych, z którymi przychodzimy na świat, a zatem głównie uwarunkowania odziedziczone po rodzicach i związane z przebiegiem ciąży. Cechy natury materialnej wywierają znaczący, ale nie jedyny wpływ na rozwój człowieka. Następne etapy według tej koncepcji, to Nafs, Serce, Duch, Świadomość Wewnętrzna oraz Najgłębsza Wewnętrzna Świadomość. Tab’ jest zatem punktem startu w rozwoju każdej jednostki. W spektaklu Sopockiego Teatru Tańca, pełni tę samą rolę – wyjścia do opowieści , czy raczej filozoficzno – fizycznych rozważań o rozwoju świadomości człowieka. Autorka koncepcji spektaklu pracując nad scenariuszem, zintegrowała ze sobą zachodnie i wschodnie systemy filozoficzno – psychologiczne. I tak, obok konceptu sufich, dużą inspiracją była piramida potrzeb Maslowa, czy system czakr – sieci energetycznych ośrodków w ciele, które są skorelowane zarówno z narządami (warstwa fizyczna ciała), jak sferą psychiczną i duchową człowieka. Inspiracją była także  huna – tradycja hawajska.

Wizualnym partnerem wydarzenia będą obrazy, związanej z Sopotem niemal całe życie, Gertrudy Kuziemskiej – Wilczopolskiej, które uruchomi wizualnie Katarzyna Teresa Turowska.

Koncept, reżyseria, choreografia: Joanna M. Czajkowska

Współpraca choreograficzna i wykonanie: Joanna M. Czajkowska,  Jan Górczak, Róża Kołoda, Jacenty Krawczyk, Wiktoria Rudnik

Obrazy będące bazą wizualizacji: Gertruda Kuziemska – Wilczopolska

Wizualizacje: Katarzyna Teresa Turowska

Muzyka: Mariusz Noskowiak

Śpiew: Magdalena Gruszczyńska (sopran)

Kostiumy i aranżacja sceny: Joanna M. Czajkowska, Jacek Krawczyk

Światła: Mateusz Gierc

Fot. Geertruda Kuziemska – Wilczopolska

Mar
21
sob
2020
I Psychoanalityczne Spotkania Filmowe „Inny”
Mar 21@09:00
I Psychoanalityczne Spotkania Filmowe „Inny” @ Teatr na Plaży

FILM NA KOZETCE oraz Polskie Towarzystwo Psychoterapii Psychoanalitycznej zapraszają 21 marca na I Psychoanalityczne Spotkania Filmowe pt. „Inny”.

Tematem pierwszej edycji imprezy, nawiązującej w swej formule do londyńskiego Europejskiego Psychoanalitycznego Festiwalu Filmowego, będzie „Inny”. Wybierając ten temat kierowaliśmy się głęboką potrzebą dyskusji nad aktualną sytuacją społeczną i polityczną zarówno w naszym kraju, jak i na całym świecie. Wzrost tendencji ksenofobicznych i separatystycznych, nasilająca się niechęć wobec wszelkiego rodzaju odmienności, tworzenie się podziałów społecznych i politycznych, wszystkie te kwestie budzą nasz niepokój i potrzebę dyskusji. Mamy nadzieję, że organizowane przez nas wydarzenie stanowić będzie znakomitą okazję do wymiany myśli na ten temat.

Gośćmi wydarzenia będą:

Stanislav Matačić – psychiatra i psychoanalityk, prezydent Chorwackiego Towarzystwa Psychoanalitycznego oraz członek Rady Europejskiego Towarzystwa Psychoanalitycznego. Wykładowca psychoanalizy na Akademii Sztuk Dramatycznych w Zagrzebiu.

Ian Christie – brytyjski historyk filmu, kurator, pisarz i wykładowca Uniwersytetu w Londynie, członek Akademii Brytyjskiej. Autor wielu książek oraz poświęconych sztuce filmowej oraz historii kina.

Olga Pilinow – psychoanalityk, superwizor i terapeuta szkoleniowy PTPP. Założycielka i kierownik Studium Psychoterapii Analitycznej w Warszawie. Psychoanalityk szkoleniowy Polskiego Towarzystwa Psychoanalitycznego.

Jan Topolski – kurator i krytyk filmowo-muzyczny, który obecnie publikuje m.in. w „Dwutygodniku”, „Kinie”, „Ekranach” i „Odrze”.

Kuba Mikurda – dziennikarz, filmoznawca i psycholog, doktor filozofii. Wykładowca PWSFTviT w Łodzi. Redaguje „Linię Filmową” w Wydawnictwie Ha!art. Przełożył m.in. „Realne spojrzenie. Teoria kina po Lacanie” Todda McGowana i fragmenty „Lacrimae rerum. Kieślowski, Hitchcock, Tarkowski, Lynch” Slavoja Žižka.

dr Jan Borowicz – kulturoznawca i psycholog, pracownik Zakładu Filmu i Kultury Wizualnej i Zespołu Badań Pamięci o Zagładzie IKP UW. Interesuje się teorią psychoanalityczną, badaniami Zagłady i polskiej pamięci. Autor książki Nagość i mundur. Ciało w filmie Trzeciej Rzeszy (2015), współautor książki Ślady Holokaustu w imaginarium kultury polskiej (2017).

Organizatorzy: FILM NA KOZETCE. Kino i psychoanaliza, Polskie Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej, Urząd Miasta Sopot.

Komitet organizacyjny: Joanna Prendota, Justyna Świerczyńska, Grażyna Zajder, Magdalena Żylicz

Szczegółowe informacje na www.filmnakozetce.pl

Program Wydarzenia:

9:00 – rejestracja uczestników, Teatr na Plaży w Sopocie.

10:00 – 13:00 projekcja filmu pt. „Droga Halimy”, reż. Arsen Anton Ostojić. Po projekcji filmu dyskusja: Stanislav Matačić, Ian Christie. Scena teatralna.

13:00 Przerwa kawowa

13:00 – 16:00 projekcja filmu „Parasite”, reż. Joon-ho Bong. Po projekcji filmu dyskusja: Olga Pilinow, Jan Topolski. Scena teatralna.

16:00 – obiad, foyer Teatru na Plaży.

17:00 – promocja książki pt. „Film na kozetce. Kino i psychoanaliza”. Foyer Teatru na Plaży.

17:30 – prezentacja zwycięskiego referatu w konkursie PTPP pt. „Wrogość wobec obcego”. dr Jan Borowicz. Dyskusja. Foyer Teatru na Plaży.

18:00 – dyskusja panelowa: Stanislav Matačić, Olga Pilinow, Ian Christie, Olga Pilinow, Jan Topolski. Prowadzący: Kuba Mikurda. Scena teatralna


Bilety: 100 zł. Opłaty prosimy przesyłać do 15 marca, na konto PTPP z dopiskiem: imię, nazwisko, Psychoanalityczne Spotkania Filmowe.

Numer konta: 08 1240 1037 1111 0010 0081 3850

Dane do faktur prosimy przesyłać na adres mailowy sekretariatu PTPP – info@ptpp.pl

W dniu konferencji rachunki nie będą wydawane.

Mar
22
nie
2020
Jaś i Małgosia
Mar 22@11:00
Jaś i Małgosia @ Teatr na Plaży

W każdą niedzielę zapraszamy najmłodszych widzów na „Bajkowy poranek teatralny”!

„Jaś i Małgosia” to znana wszystkim bajka o niesfornych dzieciach drwala, które wyruszają z obiadem dla taty w las. Gubiąc się w leśnej gęstwinie napotykają chatkę Baby Jagi…

Spektakl zagrany z przymrużeniem oka, ale jednocześnie ze szczyptą dydaktyzmu. Mali bohaterowie to rozbrykane rodzeństwo, które nie zawsze ma ochotę słuchać swoich rodziców, przez co niestety wpada w kłopoty.

Z czasem Jaś i Małgosia przekonują się, że takie zachowanie, podobnie jak łakomstwo, nie popłaca.

Przedstawienie grane w dwóch planach: aktorskim i lalkowym, jest łatwe w odbiorze i przyjazne dla najmłodszych.

Realizacja: Teatr Qfer

Tomek Makowiecki
Mar 22@19:00
Tomek Makowiecki @ Teatr na Plaży

Zapraszamy 22 marca na koncert trójmiejskiego producenta, muzyka i autora tekstów Tomka Makowieckiego. Koncert w sopockim Teatrze na Plaży będzie jednym z koncertów towarzyszących premierze reedycji płyty ‚MOIZM’, na której znajdzie się również cover piosenki Grzegorza Ciechowskiego pt: ‚Ciało.

„Moizm” – czyli czwarty dotychczas najbardziej bezkompromisowy i osobisty album trójmiejskiego artysty Tomasza Makowieckiego. Eklektyczna i wielowymiarowa płyta, a przede wszystkim autorska interpretacja muzyki elektronicznej doczekała się reedycji. Premiera płyty, odbędzie się 24.02.2020 roku. Koncert w sopockim Teatrze na Plaży, będzie jednym z wydarzeń towarzyszących premierze reedycji płyty ‚MOIZM’, na której znajdzie się również cover piosenki Grzegorza Ciechowskiego pt: ‚Ciało’. Podczas koncertu usłyszeć również będzie można nowe kompozycje zapowiadające kolejny album artysty.

Tomasz Makowiecki (ur. 10 czerwca 1983 w Gdyni) – producent, muzyk, kompozytor, wokalista i autor tekstów. Obecny na polskiej scenie muzycznej od 2001 roku. ma na koncie 5 studyjnych albumów i udział w kilkudziesięciu wydarzeniach i projektach muzycznych. Był wielokrotnie nominowany do nagród polskiego przemysłu fonograficznego Fryderyk oraz Paszportu Polityki. ‚. W teatrze usłyszeć będzie można również premierowe piosenki, które ukażą się wiosną tego roku.

Fot. Agnieszka Dulna

Mar
29
nie
2020
Czerwony Kapturek
Mar 29@11:00
Czerwony Kapturek @ Teatr na Plaży

Któż nie zna bajki o Czerwonym Kapturku, nie pamięta złego wilka, jego zębów i pyska wystającego spod falban babcinego czepka? Ta historia z naszego dzieciństwa przekazywana przez dziadków jest stara, jak świat. Był jednak ktoś, kto po raz pierwszy oczami wyobraźni zobaczył dziewczynkę w czerwonym kapturku, idącą przez las do chorej babci. Kim był autor pomysłu? Jak bajka powstawała? Dlaczego kapturek był czerwony, a nie np. żółty?

Młody widz poznaje roztargnionego bajkopisarza, któremu w wymyślaniu historii już wymyślonej pomaga wielki autorytet w dziedzinie bajek, Mistrz Bajader. Ponieważ panowie prowadzą twórcze spory, rozjemcą staje się Niania, która też chce mieć wpływ na kształt bajki, co jest źródłem wielu komicznych sytuacji. Dzieci stają się świadkami trudnego procesu twórczego, aktywnie w nim uczestniczą, by w finale powstała bajka oparta co prawda na znanym motywie, ale z czterema Kapturkami i oddziałem myśliwych.

Spektakl posiada też walor dydaktyczny. Młody widz uczy się kolorów, poznaje arkana sztuki aktorskiej. Szczęśliwcy mogą wystąpić na scenie, a nawet zniknąć w przepastnym brzuchu wilka. Na kanwie znanej bajki powstało żartobliwe i rozśpiewane widowisko familijne.

Kwi
3
pt
2020
GINCZANKA przepis na prostotę życia
Kwi 3@19:00
GINCZANKA przepis na prostotę życia @ Teatr na Plaży

Teatr na Plaży zaprasza na swój najnowszy spektakl „GINCZANKA przepis na prostotę życia” w reżyserii Anny Gryszkówny, realizowanej w koprodukcji z Teatrem Łaźnia Nowa z Krakowa. Historię Zuzanny Ginczanki opowie Agnieszka Przepiórska.

Sopocka premiera odbyła się w dniach 8-9 luty 2020, natomiast krakowska w dniach 6-8 marca.

Jak opowiedzieć 27 lat w ciągu godziny? Co i dlaczego jest najważniejsze? Poezja, dzieciństwo, przyjaźń, miłość, kariera, sława, a może śmierć?

Była piękna, utalentowana i podziwiana. „Tuwim w spódnicy”. „Gwiazda Syjonu”, „Królowa Złego Wyglądu”. „Murzynka z Równego”. „Rachela z Wesela Wyspiańskiego”. Żydówka, Rosjanka, Cyganka czy jednak Polka?

Chciała być Polką i do tej wyśnionej, wymarzonej Polski całe życie ją ciągnęło. Do języka, ludzi, książek i miejsc. Nawet wtedy gdy jako studentka musiała poddać się hańbiącemu gettu ławkowemu, w samym centrum ukochanej ojczyzny.

Zuzanna Ginczanka (właściwie Zuzanna Polina Gincburg) jako poetka, również nie miała łatwo. Skamandryci, przecież to forma męska, męska zabawa, męskie rymy, męskie scenariusze. Mężczyźni widzieli w niej trofeum, ciało, dziewczynę, z którą warto się pokazać ale nie koniecznie dyskutować.

W 1934 roku jej wiersz Gramatyka został wyróżniony na Turnieju Młodych Poetów ogłoszonym przez „Wiadomości Literackie”. Studiowała pedagogikę na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Warszawskiego, aktywnie uczestniczyła w życiu literackim i towarzyskim. Przyjaźniła się z Julianem Tuwimem i Witoldem Gombrowiczem. Publikowała w „Wiadomościach Literackich”, „Skamandrze” i „Szpilkach”. W 1936 wydała swój jedyny tomik poezji – O centaurach.

Przez ostatni rok życia w Krakowie nie wychodziła z mieszkania, jej „ormiańskie papiery” wydawały się jej zbyt słabe. Jesienią 1944 aresztowało ją gestapo. Została rozstrzelana na dziedzińcu więzienia przy Montelupich, zaledwie kilka tygodni przed wejściem do Krakowa Armii Czerwonej.

Jako mała dziewczynka Zuzanna, zwana przez babcię Sanoczką klęczała przebrana za anioła, w sklepie w Równem. Żywa reklama zbliżających się świąt. Może więc jej życie, to życia anioła, zesłanego w złym czasie i w złym miejscu. Anioła w Sodomie. Po którym pozostał proch rozsypany na krakowskich wzgórzach i słowa.

Tekst:  Piotr Rowicki
Reżyseria: Anna Gryszkówna
Scenografia, kostium: Anna – Maria Karczmarska
Muzyka: Michał Lamża
Konsultacja merytoryczna: Agata Araszkiewicz
Reżyseria światła: Mateusz Gierc
Występuję: Agnieszka Przepiórska
Plakat: Marcin Władyka
Produkcja: Teatr na Plaży (Sopot), Teatr Łaźnia Nowa (Kraków)
Spektakl został zrealizowany przy udziale środków Miasta Sopotu
W spektaklu wykorzystano zdjęcia Zuzanny Ginczanki dzięki uprzejmości Muzem Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie oraz fragment filmu z Ginczanką z Adrii (1936 rok) dzięki uprzejmości: United States Holocaust Memorial Museum, gift of Julien Bryan Archive
UWAGA: W spektaklu używane jest światło stroboskopowe.

Twórcy:
Piotr Rowicki: Dramatopisarz, autor kryminałów, powieści i książek dla dzieci.
Ukończył historię na Uniwersytecie w Białymstoku. W 2008 zadebiutował jako dramatopisarz sztuką Przylgnięcie w reż. Aldony Figury w Laboratorium Dramatu w Warszawie.
Na motywach „Przylgnięcia” nakręcony został film pt. „Demon” w reżyserii Marcina Wrony.
Laureat wielu nagród i wyróżnień, w tym m.in. dwukrotnym zwycięzcą konkursu na polską sztukę współczesną „Metafory Rzeczywistości” organizowanego przez Teatr Polski w Poznaniu. W 2010 roku nagrodzona w Poznaniu sztuka „Chłopiec malowany” w reżyserii Piotra Ratajczaka przyniosła autorowi tytuł najlepszego dramatopisarza na 11
Festiwalu Dramaturgii Współczesnej w Zabrzu. W 2013 roku na XII Festiwalu Dramaturgii Współczesnej Rzeczywistość Przedstawiona w Zabrzu Piotr Rowicki otrzymał Nagrodę Publiczności za spektakl „Matki” w reżyserii Katarzyny Deszcz.
Wybrane sztuki teatralne:
Przylgnięcie (2008) – Laboratorium Dramatu, Warszawa Chłopiec Malowany (2010) – Teatr Polski w Poznaniu
I będą Święta (2012) – Teatr Konsekwentny, Warszawa
Niewierni (2012) – Teatr Łaźnia Nowa, Kraków
Piszczyk (2013) – Teatr Polski w Poznaniu
Tato nie wraca (2013) – Teatr WarSawy w Warszawie
Matki (2013) – Teatr Nowy w Zabrzu
Oblężenie (2014) – Teatr Polski w Poznaniu
Biała siła, czarna pamięć (2016) – Teatr Dramatyczny im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku
Ćesky Diplom (2017) – Teatr Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu
Żeby nie było śladów (2018) – Teatr Polonia w Warszawie
Kolaboranci (2018) – Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu
Aktorzy Koszalińscy czyli Komedia Prowincjonalna (2018) – Bałtycki Teatr Dramatyczny im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie
Królowie Strzelców (2018) – Teatr Nowy w Zabrzu.
Anna Gryszkówna: Aktorka, reżyserka. Od 2004 roku w zespole Teatru Narodowego. Jest absolwentką Wydziału Aktorskiego warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza (2002), na tej uczelni studiowała także na Wydziale Reżyserii.
Jako aktorka współpracowała z teatrami warszawskimi: Nowym Praga, Studiem Buffo, Starą ProchOFFnią, Laboratorium Dramatu, Teatrem na Woli im. Tadeusza Łomnickiego, Teatrem Dramatycznym, a także z Teatrem Polskiego Radia i Teatrem Telewizji Polskiej.
Wyreżyserowała Przesilenie Greiga i McIntyre’a (koprodukcja Teatru Nowego im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu i Teatru Miejskiego w Lesznie, 2016), Poskromienie złośnicy Shakespeare’a (Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie, 2017), Mężczyznę Zapolskiej (Teatr Dramatyczny w Warszawie, 2018), Reset De Groen (prapremiera, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, 2018) oraz Kilka scen z życia wg Płatonowa Czechowa (Teatr Dramatyczny w Warszawie, 2019).Za reżyserię Poskromienia złośnicy w tarnowskim Teatrze im. Ludwika Solskiego otrzymała indywidualne wyróżnienie 25. edycji Konkursu Złotego Yoricka w Gdańsku (2018).
Agnieszka Przepiórska: Aktorka teatralna, serialowa i filmowa. Absolwentka Wydziału Aktorskiego w Państwowej Wyższej Szkole Sztuki Teatralnej i Filmowej w Petersburgu. W latach 2005-2008 była aktorką Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu, gdzie zagrała m.in w Trzech siostrach A. Czechowa w reż. P. Kruszczyńskiego, Burzy W. Szekspira w reż. A. Tworusa, Balkonie J. Geneta w reż. A. Tyszkiewicza, Był sobie Polak, Polak, Polak i Diabeł P. Demirskiego w reż. M. Strzępki.
Potem grała w teatrach w całej Polsce m.in. w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej: Tak wiele przeszliśmy, tak wiele przed nami A. Pałygi, Królowie dowcipu P. Rowickiego, oba w reż. P. Ratajczaka, Lubuskim Teatrze im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze: Trzy siostry A. Czechowa w reż. P. Ratajczaka, Teatrze Współczesnym w Szczecinie: Białe Baloniki M. Fertacz w reż. P. Ratajczaka, Bałtyckim Teatrze Dramatycznym im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie: Kartoteka Różewicza w reż. P. Ratajczaka, w Teatrze IMKA w Warszawie: Warszawa- Grabiny 6.20 M. Nahacza w reż. P. Ratajczaka, Teatrze Konsekwentnym w Warszawie: I będą święta P. Rowickiego w reż. P. Ratajczaka, Boski romans M. Walczaka,Tato nie wraca P. Rowickiego w reż. P. Ratajczaka, Dziwka z Ohio H. Levina w reż. A. Sajnuka, w Teatrze Powszechnym w Warszawie: Dziewczyny do wzięcia A. Kondratiuka w reż. P. Ratajczaka, w Teatrze WARSawy: Wojna to tylko kwiat P. Rowickiego w reż. P. Ratajczaka. Grała potrójną rolę (Dzika Agnes, HGW, Samotna Matka) w cyklu kabaretowym Pożar w Burdelu. W Teatrze Polonia gra w spektaklach Żeby nie było śladów w reż. P. Ratajczaka oraz 2 000 000 kroków w reż. P. Jaszczaka. Występowała w serialach takich jak: Artyści (reż. M.Strzępka), Glina (reż. W. Pasikowski), Fala Zbrodni, Ojciec Mateusz, Druga Szansa.
Zdobyła wiele teatralnych nagród, m.in. za spektakl I będą święta (w 2012 r. – 41. OFTJA we Wrocławiu oraz na XII Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu, a także rok później na XXVIII Toruńskich Spotkaniach Teatrów Jednego Aktora) oraz za spektakl Tato nie wraca (w 2013 r. na IV Festiwalu Monodramu „Monoblok” – Grand Prix oraz Nagroda Miasta Gdańska przyznana przez Pawła Szkotaka, w 2014 r. na XV Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Niezależnych oraz na 20. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej). Nagroda dla spektaklu „Tato nie wraca” w 43. Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora we Wrocławiu.
Kwi
4
sob
2020
Misia Furtak
Kwi 4@19:00
Misia Furtak @ Teatr na Plaży

Misia Furtak – wokalistka, basistka, autorka tekstów, kompozytorka i dziennikarka. Laureatka Paszportu Polityki, Fryderyka i nagrody im. Grzegorza Ciechowskiego. Frontmanka zespołu Très.b i solowego projektu Misia Ff. Za pracę z kwintetem Wojtka Mazolewskiego nagrodzona Złotą Płytą. Zagrała kilkaset koncertów w całej Europie i Japonii, m.in. na festiwalach The Great Escape, Liverpool Soundcity, Tallin Music Week, Europavox, MIDEM i wielu innych. W styczniu ubiegłego roku ukazał się jej nowy album pod tytułem „Co przyjdzie?”

Kwi
5
nie
2020
Szkolne przygody Tosi i Plastusia
Kwi 5@11:00
Szkolne przygody Tosi i Plastusia @ Teatr na Plaży

spektakl teatralny dla najmłodszych, ale i starszym zakręci się w oku łezka na widok sympatycznego ludzika, którego pamiętają ze swych dziecięcych lat. Na scenie pojawią się oczywiście Tosia i Plastuś, a także przybory z piórnika, w którym Plastuś przecież mieszkał i z którego lokatorami się przyjaźnił. Będzie również straszny Kałamarz, z którym Plastuś stoczy pojedynek, Pan od Rachunków (uwaga! może niespodzianie wyrwać do odpowiedzi, więc lepiej powtórzyć tabliczkę mnożenia), czy niegrzeczny Witek. Wyjątkowo z Plastusiem będzie można pośpiewać, bo adaptacja wzbogacona jest o autorskie piosenki.

Tak więc niektórzy raz jeszcze, a inni po raz pierwszy będą mogli zobaczyć jak wyglądało szkolne życie, kiedy nasze babcie nosiły fartuszki i używały do pisania stalówek.

W spektaklu występują:

Hanna Łubieńska, Mateusz Feliński, Magdalena Kurek, Dorota Sadowska

Tekst: Maria Kownacka
Adaptacja: Ola Lis
Reżyseria: Dariusz Majchrzak
Scenografia i kostiumy: Magdalena Kurek
Muzyka: Mateusz Lipiński
Światło i dźwięk: Piotr Kądziela, Martyna Janczewska

Bajka przeznaczona dla dzieci od 3 do 9 lat.
Czas trwania 50 min