Kwi
5
nie
2020
Szkolne przygody Tosi i Plastusia – spektakl odwołany
Kwi 5@11:00
Szkolne przygody Tosi i Plastusia - spektakl odwołany @ Teatr na Plaży

Spektakl odwołany! Środki za zakupione bilety zostaną zwrócone bezpośrednio na konto.

spektakl teatralny dla najmłodszych, ale i starszym zakręci się w oku łezka na widok sympatycznego ludzika, którego pamiętają ze swych dziecięcych lat. Na scenie pojawią się oczywiście Tosia i Plastuś, a także przybory z piórnika, w którym Plastuś przecież mieszkał i z którego lokatorami się przyjaźnił. Będzie również straszny Kałamarz, z którym Plastuś stoczy pojedynek, Pan od Rachunków (uwaga! może niespodzianie wyrwać do odpowiedzi, więc lepiej powtórzyć tabliczkę mnożenia), czy niegrzeczny Witek. Wyjątkowo z Plastusiem będzie można pośpiewać, bo adaptacja wzbogacona jest o autorskie piosenki.

Tak więc niektórzy raz jeszcze, a inni po raz pierwszy będą mogli zobaczyć jak wyglądało szkolne życie, kiedy nasze babcie nosiły fartuszki i używały do pisania stalówek.

W spektaklu występują:

Hanna Łubieńska, Mateusz Feliński, Magdalena Kurek, Dorota Sadowska

Tekst: Maria Kownacka
Adaptacja: Ola Lis
Reżyseria: Dariusz Majchrzak
Scenografia i kostiumy: Magdalena Kurek
Muzyka: Mateusz Lipiński
Światło i dźwięk: Piotr Kądziela, Martyna Janczewska

Bajka przeznaczona dla dzieci od 3 do 9 lat.
Czas trwania 50 min

Kwi
6
pon
2020
DKF KURORT: Jezioro dzikich gęsi
Kwi 6@20:00
DKF KURORT: Jezioro dzikich gęsi @ Teatr na Plaży
reż. D. Yinan, Chiny, Francja, 2019, 117′
Gangster Zhou po omyłkowym zastrzeleniu policjanta sam staje się ruchomym celem. Jedyną szansą dla mężczyzny jest ucieczka. Stylowy kryminał neo-noir w reżyserii Diao Yinana, jednego z najważniejszych chińskich twórców.
Kwi
18
sob
2020
Pora umarłych poetów
Kwi 18@17:00
Pora umarłych poetów @ Teatr na Plaży

Teatr na Plaży w Sopocie zaprasza spektakl muzyczny „Pora umarłych poetów”. Jest to nowa autorska produkcja, zrealizowana na deskach sopockiej sceny.

„Pora umarłych poetów” to spektakl z piosenkami Agnieszki Osieckiej, Jeremiego Przybory i Wojciecha Młynarskiego, łączącej formułę koncertu, spektaklu i widowiska multimedialnego. Jego treścią jest spotkanie w zaświatach trójki najwybitniejszych poetów polskiej piosenki, którzy komentując współczesną rzeczywistość, przywołają wspomnienia swojego życia, jednocześnie słuchając i oglądając młodych artystów wykonujących na scenie sopockiego teatru ich najsławniejsze utwory.

Spektakl odbędzie w dwóch przestrzeniach: filmowej oraz realnej. W części filmowej – w zaświatach, w postacie Osieckiej, Przybory i Młynarskiego wcielą się: aktorka Teatru Dramatycznego Agata Wątróbska, aktor filmowy Janusz Chabior oraz wokalista Piotr Zubek. Natomiast w części realnej – na scenie teatru, Ksenia Tchórzko, Adam Hadi i Dominik Rybiałek w towarzystwie zespołu muzycznego zinterpretują piosenki mistrzów.

Całość, na zaproszenie Teatru na Plaży wyreżyserowała Joanna Satanowska, która jest również autorką scenariusza. Zdjęcia do części filmowej realizowane były w różnych miejscach Sopotu: na plaży, dworcu, na Molo, w Państwowej Galerii Sztuki, w klubie Atelier, w Teatrze na Plaży oraz w Warszawie w studiu filmowym i w przestrzeni miejskiej. Za kierownictwo muzyczne, kompozycje i aranże odpowiada Maciej Zakrzewski, m.in. autor muzyki do spektakli Teatru Polskiego we Wrocławiu i krakowskiej Łaźni Nowej. Za kostiumy i scenografię Zuzanna Markiewicz, która pracowała m.in. przy spektaklach Teatro dell’Opera di Roma, Teatru Wielkiego w Łodzi oraz polskich i zagranicznych produkcjach filmowych. Realizatorem zdjęć filmowych jest natomiast Przemysław Jękosz.

„Pora umarłych poetów to nasza największa produkcja, do której przygotowania rozpoczęły się ponad rok temu, a która nie tylko wejdzie na stałe do repertuaru, ale również chcemy z nią pojechać w Polskę, grając ją gościnnie na scenach innych teatrów.”– mówi szef sopockiej sceny Michał Grubman.

Reżyseria i scenariusz: Joanna Satanowska.
Kierownictwo muzyczne: Maciej Zakrzewski
Autor wierszy: Grzegorz Uzdański
Scenografia, kostiumy: Zuzanna Markiewicz
Autor zdjęć filmowych: Przemysław Jękosz
Plakat: Aleksander Walijewski

Występują:
Janusz Chabior, Agata Wątróbska, Piotr Zubek, Ksenia Tchórzko, Adam Hadi, Dominik Rybiałek oraz zespół muzyczny w składzie Mikołaj Basiukiewicz – instr. klawiszowe, Łukasz Łapiński – perkusja .

Spektakl „Pora umarłych poetów” zrealizowano z udziałem finansowym Gminy Miasta Sopotu.

UWAGA: W spektaklu używane jest światło stroboskopowe.

Pora umarłych poetów
Kwi 18@19:15
Pora umarłych poetów @ Teatr na Plaży

Teatr na Plaży w Sopocie zaprasza spektakl muzyczny „Pora umarłych poetów”. Jest to nowa autorska produkcja, zrealizowana na deskach sopockiej sceny.

„Pora umarłych poetów” to spektakl z piosenkami Agnieszki Osieckiej, Jeremiego Przybory i Wojciecha Młynarskiego, łączącej formułę koncertu, spektaklu i widowiska multimedialnego. Jego treścią jest spotkanie w zaświatach trójki najwybitniejszych poetów polskiej piosenki, którzy komentując współczesną rzeczywistość, przywołają wspomnienia swojego życia, jednocześnie słuchając i oglądając młodych artystów wykonujących na scenie sopockiego teatru ich najsławniejsze utwory.

Spektakl odbędzie w dwóch przestrzeniach: filmowej oraz realnej. W części filmowej – w zaświatach, w postacie Osieckiej, Przybory i Młynarskiego wcielą się: aktorka Teatru Dramatycznego Agata Wątróbska, aktor filmowy Janusz Chabior oraz wokalista Piotr Zubek. Natomiast w części realnej – na scenie teatru, Ksenia Tchórzko, Adam Hadi i Dominik Rybiałek w towarzystwie zespołu muzycznego zinterpretują piosenki mistrzów.

Całość, na zaproszenie Teatru na Plaży wyreżyserowała Joanna Satanowska, która jest również autorką scenariusza. Zdjęcia do części filmowej realizowane były w różnych miejscach Sopotu: na plaży, dworcu, na Molo, w Państwowej Galerii Sztuki, w klubie Atelier, w Teatrze na Plaży oraz w Warszawie w studiu filmowym i w przestrzeni miejskiej. Za kierownictwo muzyczne, kompozycje i aranże odpowiada Maciej Zakrzewski, m.in. autor muzyki do spektakli Teatru Polskiego we Wrocławiu i krakowskiej Łaźni Nowej. Za kostiumy i scenografię Zuzanna Markiewicz, która pracowała m.in. przy spektaklach Teatro dell’Opera di Roma, Teatru Wielkiego w Łodzi oraz polskich i zagranicznych produkcjach filmowych. Realizatorem zdjęć filmowych jest natomiast Przemysław Jękosz.

„Pora umarłych poetów to nasza największa produkcja, do której przygotowania rozpoczęły się ponad rok temu, a która nie tylko wejdzie na stałe do repertuaru, ale również chcemy z nią pojechać w Polskę, grając ją gościnnie na scenach innych teatrów.”– mówi szef sopockiej sceny Michał Grubman.

Reżyseria i scenariusz: Joanna Satanowska.
Kierownictwo muzyczne: Maciej Zakrzewski
Autor wierszy: Grzegorz Uzdański
Scenografia, kostiumy: Zuzanna Markiewicz
Autor zdjęć filmowych: Przemysław Jękosz
Plakat: Aleksander Walijewski

Występują:
Janusz Chabior, Agata Wątróbska, Piotr Zubek, Ksenia Tchórzko, Adam Hadi, Dominik Rybiałek oraz zespół muzyczny w składzie Mikołaj Basiukiewicz – instr. klawiszowe, Łukasz Łapiński – perkusja .

Spektakl „Pora umarłych poetów” zrealizowano z udziałem finansowym Gminy Miasta Sopotu.

UWAGA: W spektaklu używane jest światło stroboskopowe.

Kwi
19
nie
2020
Dyskretny urok Picassa
Kwi 19@19:00
Dyskretny urok Picassa @ Teatr na Plaży

Zapraszamy 19 kwietnia na spektakl „Dyskretny urok Picassa” w reżyserii Jacka Krawczyka i Joanny Czajkowskiej a w wykonaniu tancerzy Sopockiego Teatru Tańca.

Inspiracją dla artystów Sopockiego Teatru Tańca do spektaklu pt.”Dyskretny urok Picassa” jest oczywiście postać Pabla Picassa, ur. w 1881 r. w Maladze, hiszpańskiego malarza, grafika, rzeźbiarza, uznawanego za jednego z najwybitniejszych artystów XX wieku, genialnego twórcę sztuki nowoczesnej. Jego wszechstronna, niezwykle bogata twórczość jest niekończącą się inspiracją dla artystów z różnych dziedzin sztuki w XX i XXI w. Picasso – twórca nie tylko obrazów, ale także grafik, ceramiki, rzeźb, scenografii, ilustracji, jako przedstawiciel takich prądów w sztuce jak realizm, surrealizm, kubizm, dadaizm, jest doskonałą inspiracją do stworzenia żywych obrazów scenicznych w formie interdyscyplinarnego nowoczesnego widowiska, w duchu wielkiego artysty, jego wszechstronnej stylistyki. Wybrane dzieła z różnych okresów, od subtelnej formy, naturalizmu przez kubistyczną deformację, dekonstrukcję, karykaturę, po surrealistyczną abstrakcyjną ekspresję, wyznaczą dla twórców STT formę o zróżnicowanej stylistyce ruchomych obrazów przedstawienia o ponadczasowym charakterze. Choreografia będzie efektem pracy aktorów-tancerzy, wg autorskiej swobodnej interpretacji i koncepcji z pogranicza performance, tańca, kreacji aktorskiej i dramaturgii teatralnej – w duchu surrealistyczno – kubistycznym.

koncept – Jacenty Krawczyk

reżyseria – Jacenty Krawczyk, Joanna Czajkowska

choreografia – Joanna Czajkowska, Jacenty Krawczyk, Kamila Maik, Kalina Porazińska, Joanna Nadrowska, Magdalena Laudańska, Kacper Matuszewski,

muzyka – Mariusz Noskowiak

kostiumy – Alicja Gruca

scenografia – Artur Gołdys, Zuza Maikświatła – Mateusz Gierc

wizualizacje – Katarzyna Turowska

 

Kwi
20
pon
2020
DKF KURORT: Zniknięcie mojej matki
Kwi 20@20:00
DKF KURORT: Zniknięcie mojej matki @ Teatr na Plaży
reż. B. Barrese, Włochy, 2018, 94′
Niezwykle osobisty film o relacji syna i matki, ale również o potędze obrazu. Legendarna włoska modelka i feministka Benedetta Barzini ma 75 lat. Rozczarowana efektami swoich działań, pogrążona w kryzysie egzystencjalnym i zmęczona materializmem świata postanawia uciec na bezludną wyspę.
Kwi
27
pon
2020
DKF KURORT: Śniegi Kilimandżaro
Kwi 27@20:00
DKF KURORT: Śniegi Kilimandżaro @ Teatr na Plaży
reż. H. King, USA, 1952, 116′
Amerykański pisarz zostaje ciężko ranny podczas safari w Kenii. Leżąc w obozie u stóp Kilimandżaro, prowadzi gorzki bilans burzliwego życia, które ocenia jako porażkę. Ekranizacja powieści Ernesta Hemingwaya.
Maj
1
pt
2020
Pora umarłych poetów
Maj 1@18:00
Pora umarłych poetów @ Teatr na Plaży

Teatr na Plaży w Sopocie zaprasza spektakl muzyczny „Pora umarłych poetów”. Jest to nowa autorska produkcja, zrealizowana na deskach sopockiej sceny.

„Pora umarłych poetów” to spektakl z piosenkami Agnieszki Osieckiej, Jeremiego Przybory i Wojciecha Młynarskiego, łączącej formułę koncertu, spektaklu i widowiska multimedialnego. Jego treścią jest spotkanie w zaświatach trójki najwybitniejszych poetów polskiej piosenki, którzy komentując współczesną rzeczywistość, przywołają wspomnienia swojego życia, jednocześnie słuchając i oglądając młodych artystów wykonujących na scenie sopockiego teatru ich najsławniejsze utwory.

Spektakl odbędzie w dwóch przestrzeniach: filmowej oraz realnej. W części filmowej – w zaświatach, w postacie Osieckiej, Przybory i Młynarskiego wcielą się: aktorka Teatru Dramatycznego Agata Wątróbska, aktor filmowy Janusz Chabior oraz wokalista Piotr Zubek. Natomiast w części realnej – na scenie teatru, Ksenia Tchórzko, Adam Hadi i Dominik Rybiałek w towarzystwie zespołu muzycznego zinterpretują piosenki mistrzów.

Całość, na zaproszenie Teatru na Plaży wyreżyserowała Joanna Satanowska, która jest również autorką scenariusza. Zdjęcia do części filmowej realizowane były w różnych miejscach Sopotu: na plaży, dworcu, na Molo, w Państwowej Galerii Sztuki, w klubie Atelier, w Teatrze na Plaży oraz w Warszawie w studiu filmowym i w przestrzeni miejskiej. Za kierownictwo muzyczne, kompozycje i aranże odpowiada Maciej Zakrzewski, m.in. autor muzyki do spektakli Teatru Polskiego we Wrocławiu i krakowskiej Łaźni Nowej. Za kostiumy i scenografię Zuzanna Markiewicz, która pracowała m.in. przy spektaklach Teatro dell’Opera di Roma, Teatru Wielkiego w Łodzi oraz polskich i zagranicznych produkcjach filmowych. Realizatorem zdjęć filmowych jest natomiast Przemysław Jękosz.

„Pora umarłych poetów to nasza największa produkcja, do której przygotowania rozpoczęły się ponad rok temu, a która nie tylko wejdzie na stałe do repertuaru, ale również chcemy z nią pojechać w Polskę, grając ją gościnnie na scenach innych teatrów.”– mówi szef sopockiej sceny Michał Grubman.

Reżyseria i scenariusz: Joanna Satanowska.
Kierownictwo muzyczne: Maciej Zakrzewski
Autor wierszy: Grzegorz Uzdański
Scenografia, kostiumy: Zuzanna Markiewicz
Autor zdjęć filmowych: Przemysław Jękosz
Plakat: Aleksander Walijewski

Występują:
Janusz Chabior, Agata Wątróbska, Piotr Zubek, Ksenia Tchórzko, Adam Hadi, Dominik Rybiałek oraz zespół muzyczny w składzie Mikołaj Basiukiewicz – instr. klawiszowe, Łukasz Łapiński – perkusja .

Spektakl „Pora umarłych poetów” zrealizowano z udziałem finansowym Gminy Miasta Sopotu.

UWAGA: W spektaklu używane jest światło stroboskopowe.

Maj
2
sob
2020
Pora umarłych poetów
Maj 2@18:00
Pora umarłych poetów @ Teatr na Plaży

Teatr na Plaży w Sopocie zaprasza spektakl muzyczny „Pora umarłych poetów”. Jest to nowa autorska produkcja, zrealizowana na deskach sopockiej sceny.

„Pora umarłych poetów” to spektakl z piosenkami Agnieszki Osieckiej, Jeremiego Przybory i Wojciecha Młynarskiego, łączącej formułę koncertu, spektaklu i widowiska multimedialnego. Jego treścią jest spotkanie w zaświatach trójki najwybitniejszych poetów polskiej piosenki, którzy komentując współczesną rzeczywistość, przywołają wspomnienia swojego życia, jednocześnie słuchając i oglądając młodych artystów wykonujących na scenie sopockiego teatru ich najsławniejsze utwory.

Spektakl odbędzie w dwóch przestrzeniach: filmowej oraz realnej. W części filmowej – w zaświatach, w postacie Osieckiej, Przybory i Młynarskiego wcielą się: aktorka Teatru Dramatycznego Agata Wątróbska, aktor filmowy Janusz Chabior oraz wokalista Piotr Zubek. Natomiast w części realnej – na scenie teatru, Ksenia Tchórzko, Adam Hadi i Dominik Rybiałek w towarzystwie zespołu muzycznego zinterpretują piosenki mistrzów.

Całość, na zaproszenie Teatru na Plaży wyreżyserowała Joanna Satanowska, która jest również autorką scenariusza. Zdjęcia do części filmowej realizowane były w różnych miejscach Sopotu: na plaży, dworcu, na Molo, w Państwowej Galerii Sztuki, w klubie Atelier, w Teatrze na Plaży oraz w Warszawie w studiu filmowym i w przestrzeni miejskiej. Za kierownictwo muzyczne, kompozycje i aranże odpowiada Maciej Zakrzewski, m.in. autor muzyki do spektakli Teatru Polskiego we Wrocławiu i krakowskiej Łaźni Nowej. Za kostiumy i scenografię Zuzanna Markiewicz, która pracowała m.in. przy spektaklach Teatro dell’Opera di Roma, Teatru Wielkiego w Łodzi oraz polskich i zagranicznych produkcjach filmowych. Realizatorem zdjęć filmowych jest natomiast Przemysław Jękosz.

„Pora umarłych poetów to nasza największa produkcja, do której przygotowania rozpoczęły się ponad rok temu, a która nie tylko wejdzie na stałe do repertuaru, ale również chcemy z nią pojechać w Polskę, grając ją gościnnie na scenach innych teatrów.”– mówi szef sopockiej sceny Michał Grubman.

Reżyseria i scenariusz: Joanna Satanowska.
Kierownictwo muzyczne: Maciej Zakrzewski
Autor wierszy: Grzegorz Uzdański
Scenografia, kostiumy: Zuzanna Markiewicz
Autor zdjęć filmowych: Przemysław Jękosz
Plakat: Aleksander Walijewski

Występują:
Janusz Chabior, Agata Wątróbska, Piotr Zubek, Ksenia Tchórzko, Adam Hadi, Dominik Rybiałek oraz zespół muzyczny w składzie Mikołaj Basiukiewicz – instr. klawiszowe, Łukasz Łapiński – perkusja .

Spektakl „Pora umarłych poetów” zrealizowano z udziałem finansowym Gminy Miasta Sopotu.

UWAGA: W spektaklu używane jest światło stroboskopowe.

Maj
9
sob
2020
Kajtuś Czarodziej
Maj 9@11:00
Kajtuś Czarodziej @ Teatr na Plaży

Zapraszamy 9 maja na najnowszy spektakl Teatru Czwarte Miasto ” Kajtuś Czarodziej” Janusz Korczaka a w reżyserii Macieja Konopińskiego.

Tu nie wchodź! Tak nie rób! Nie zaglądaj! Nie stukaj! – słyszy ciągle Kajtuś. A właściwie nie Kajtuś, a Antoś. A tak właściwie to Kajtuś Czarodziej. Jak do tego wszystkiego doszło…?

Nasza najnowsza premiera to historia ciekawego świata chłopca, w której mogą się przejrzeć zarówno dzieci jak i sami dorośli. Spektakl pokazuje trudy wychowania i dojrzewania, poszukując tej właściwej odpowiedzi na pytania jak zrozumieć dziecko, jak nie ograniczać jego rozwoju jednocześnie nie zostawiając go samego. Cyrkowa grupa aktorów tworzy świat, który ogląda się przez dziecięce różowe okulary. Tak, rodzicu, to spektakl również dla Ciebie!

reżyseria: Maciej Konopiński
muzyka: Martyna Janczewska, Maciej Konopiński
aranżacje: Piotr Brajewski, Jan Wyrwiński
teksty piosenek: Martyna Janczewska
kostiumy scenografia: Magdalena Kurek

realizacja dźwięku i światła: Piotr Kądziela

obsada: Dorota Sadowska, Hanka Łubieńska, Martyna Janczewska, Jakub Piprowski, Mateusz Feliński

perkusja: Piotr Brajewski

Spektakl przeznaczony dla dzieci od 5 do 100 lat

Kajtuś Czarodziej
Maj 9@13:00
Kajtuś Czarodziej @ Teatr na Plaży

Zapraszamy 9 maja na najnowszy spektakl Teatru Czwarte Miasto ” Kajtuś Czarodziej” Janusz Korczaka a w reżyserii Macieja Konopińskiego.

Tu nie wchodź! Tak nie rób! Nie zaglądaj! Nie stukaj! – słyszy ciągle Kajtuś. A właściwie nie Kajtuś, a Antoś. A tak właściwie to Kajtuś Czarodziej. Jak do tego wszystkiego doszło…?

Nasza najnowsza premiera to historia ciekawego świata chłopca, w której mogą się przejrzeć zarówno dzieci jak i sami dorośli. Spektakl pokazuje trudy wychowania i dojrzewania, poszukując tej właściwej odpowiedzi na pytania jak zrozumieć dziecko, jak nie ograniczać jego rozwoju jednocześnie nie zostawiając go samego. Cyrkowa grupa aktorów tworzy świat, który ogląda się przez dziecięce różowe okulary. Tak, rodzicu, to spektakl również dla Ciebie!

reżyseria: Maciej Konopiński
muzyka: Martyna Janczewska, Maciej Konopiński
aranżacje: Piotr Brajewski, Jan Wyrwiński
teksty piosenek: Martyna Janczewska
kostiumy scenografia: Magdalena Kurek

realizacja dźwięku i światła: Piotr Kądziela

obsada: Dorota Sadowska, Hanka Łubieńska, Martyna Janczewska, Jakub Piprowski, Mateusz Feliński

perkusja: Piotr Brajewski

Spektakl przeznaczony dla dzieci od 5 do 100 lat

Maj
10
nie
2020
Mała Syrenka
Maj 10@11:00
Mała Syrenka @ Teatr na Plaży

W każdą niedzielę zapraszamy najmłodszych widzów na „Bajkowy poranek teatralny”.

Kapitan Gary wraca po rocznym rejsie do lubej Różyczki. Ofiaruje jej prezent – muszlę z Wysp Koralowych, która szumi o losach Małej Syrenki – córki króla mórz Trytona i jej przyjeciela – Małego Żółwika.

Syrenka uwielbia zwiedzać wraki i szukać ludzkich skarbów. Tęskni za poznaniem świata, który jest na powierzchni wód. Pewnego dnia, podczas burzy, ratuje tonącego Księcia i zakochuje się w nim. By być blisko ukochanego, szuka pomocy u Wiedźmy Morskiej, która za cenę pięknego głosu Syrenki zamienia jej ogon na nogi. Wyrzeczenie zostaje nagrodzone.

W spektaklu nie ma cienia posępnego nastroju, który odczuwamy czytając baśń Andersena. Przedstawienie toczy się wartko, tanecznie, z humorem. Okraszone jest pięknymi, melodyjnymi piosenkami w żeglarskim klimacie i ilustracjami muzycznymi.

Aktorzy wykorzystują różnorodne techniki lalkowe: marionetka – Król Tryton, sycylijka – Mała Syrenka, Książę, pyskówka – Wiedźma Morska, pacynka – Żółwik. Klasyczna baśniowa konwencja , nastrojowa muzyka i wyeksponowany wątek przyjaźni między Syrenką, a Żółwikiem wpływają na przyjazny dzieciom klimat spektaklu.

Realizacja: Teatr Qfer

Maj
22
pt
2020
GINCZANKA przepis na prostotę życia
Maj 22@19:00
GINCZANKA przepis na prostotę życia @ Teatr na Plaży

Teatr na Plaży zaprasza na swój najnowszy spektakl „GINCZANKA przepis na prostotę życia” w reżyserii Anny Gryszkówny, realizowanej w koprodukcji z Teatrem Łaźnia Nowa z Krakowa. Historię Zuzanny Ginczanki opowie Agnieszka Przepiórska.

Sopocka premiera odbyła się w dniach 8-9 luty 2020, natomiast krakowska w dniach 6-8 marca.

Jak opowiedzieć 27 lat w ciągu godziny? Co i dlaczego jest najważniejsze? Poezja, dzieciństwo, przyjaźń, miłość, kariera, sława, a może śmierć?

Była piękna, utalentowana i podziwiana. „Tuwim w spódnicy”. „Gwiazda Syjonu”, „Królowa Złego Wyglądu”. „Murzynka z Równego”. „Rachela z Wesela Wyspiańskiego”. Żydówka, Rosjanka, Cyganka czy jednak Polka?

Chciała być Polką i do tej wyśnionej, wymarzonej Polski całe życie ją ciągnęło. Do języka, ludzi, książek i miejsc. Nawet wtedy gdy jako studentka musiała poddać się hańbiącemu gettu ławkowemu, w samym centrum ukochanej ojczyzny.

Zuzanna Ginczanka (właściwie Zuzanna Polina Gincburg) jako poetka, również nie miała łatwo. Skamandryci, przecież to forma męska, męska zabawa, męskie rymy, męskie scenariusze. Mężczyźni widzieli w niej trofeum, ciało, dziewczynę, z którą warto się pokazać ale nie koniecznie dyskutować.

W 1934 roku jej wiersz Gramatyka został wyróżniony na Turnieju Młodych Poetów ogłoszonym przez „Wiadomości Literackie”. Studiowała pedagogikę na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Warszawskiego, aktywnie uczestniczyła w życiu literackim i towarzyskim. Przyjaźniła się z Julianem Tuwimem i Witoldem Gombrowiczem. Publikowała w „Wiadomościach Literackich”, „Skamandrze” i „Szpilkach”. W 1936 wydała swój jedyny tomik poezji – O centaurach.

Przez ostatni rok życia w Krakowie nie wychodziła z mieszkania, jej „ormiańskie papiery” wydawały się jej zbyt słabe. Jesienią 1944 aresztowało ją gestapo. Została rozstrzelana na dziedzińcu więzienia przy Montelupich, zaledwie kilka tygodni przed wejściem do Krakowa Armii Czerwonej.

Jako mała dziewczynka Zuzanna, zwana przez babcię Sanoczką klęczała przebrana za anioła, w sklepie w Równem. Żywa reklama zbliżających się świąt. Może więc jej życie, to życia anioła, zesłanego w złym czasie i w złym miejscu. Anioła w Sodomie. Po którym pozostał proch rozsypany na krakowskich wzgórzach i słowa.

Tekst:  Piotr Rowicki
Reżyseria: Anna Gryszkówna
Scenografia, kostium: Anna – Maria Karczmarska
Muzyka: Michał Lamża
Konsultacja merytoryczna: Agata Araszkiewicz
Reżyseria światła: Mateusz Gierc
Występuję: Agnieszka Przepiórska
Plakat: Marcin Władyka
Produkcja: Teatr na Plaży (Sopot), Teatr Łaźnia Nowa (Kraków)
Spektakl został zrealizowany przy udziale środków Miasta Sopotu
W spektaklu wykorzystano zdjęcia Zuzanny Ginczanki dzięki uprzejmości Muzem Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie oraz fragment filmu z Ginczanką z Adrii (1936 rok) dzięki uprzejmości: United States Holocaust Memorial Museum, gift of Julien Bryan Archive
UWAGA: W spektaklu używane jest światło stroboskopowe.
Spektakl bierze udział w 26. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.
W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jan Karow, Katarzyna Lemańska, Andrzej Lis, Kamila Łapicka, Michał Mizera, Jacek Sieradzki (przewodniczący), Sabina Zygmanowska.


Twórcy:
Piotr Rowicki: Dramatopisarz, autor kryminałów, powieści i książek dla dzieci.
Ukończył historię na Uniwersytecie w Białymstoku. W 2008 zadebiutował jako dramatopisarz sztuką Przylgnięcie w reż. Aldony Figury w Laboratorium Dramatu w Warszawie.
Na motywach „Przylgnięcia” nakręcony został film pt. „Demon” w reżyserii Marcina Wrony.
Laureat wielu nagród i wyróżnień, w tym m.in. dwukrotnym zwycięzcą konkursu na polską sztukę współczesną „Metafory Rzeczywistości” organizowanego przez Teatr Polski w Poznaniu. W 2010 roku nagrodzona w Poznaniu sztuka „Chłopiec malowany” w reżyserii Piotra Ratajczaka przyniosła autorowi tytuł najlepszego dramatopisarza na 11
Festiwalu Dramaturgii Współczesnej w Zabrzu. W 2013 roku na XII Festiwalu Dramaturgii Współczesnej Rzeczywistość Przedstawiona w Zabrzu Piotr Rowicki otrzymał Nagrodę Publiczności za spektakl „Matki” w reżyserii Katarzyny Deszcz.
Wybrane sztuki teatralne:
Przylgnięcie (2008) – Laboratorium Dramatu, Warszawa Chłopiec Malowany (2010) – Teatr Polski w Poznaniu
I będą Święta (2012) – Teatr Konsekwentny, Warszawa
Niewierni (2012) – Teatr Łaźnia Nowa, Kraków
Piszczyk (2013) – Teatr Polski w Poznaniu
Tato nie wraca (2013) – Teatr WarSawy w Warszawie
Matki (2013) – Teatr Nowy w Zabrzu
Oblężenie (2014) – Teatr Polski w Poznaniu
Biała siła, czarna pamięć (2016) – Teatr Dramatyczny im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku
Ćesky Diplom (2017) – Teatr Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu
Żeby nie było śladów (2018) – Teatr Polonia w Warszawie
Kolaboranci (2018) – Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu
Aktorzy Koszalińscy czyli Komedia Prowincjonalna (2018) – Bałtycki Teatr Dramatyczny im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie
Królowie Strzelców (2018) – Teatr Nowy w Zabrzu.
Anna Gryszkówna: Aktorka, reżyserka. Od 2004 roku w zespole Teatru Narodowego. Jest absolwentką Wydziału Aktorskiego warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza (2002), na tej uczelni studiowała także na Wydziale Reżyserii.
Jako aktorka współpracowała z teatrami warszawskimi: Nowym Praga, Studiem Buffo, Starą ProchOFFnią, Laboratorium Dramatu, Teatrem na Woli im. Tadeusza Łomnickiego, Teatrem Dramatycznym, a także z Teatrem Polskiego Radia i Teatrem Telewizji Polskiej.
Wyreżyserowała Przesilenie Greiga i McIntyre’a (koprodukcja Teatru Nowego im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu i Teatru Miejskiego w Lesznie, 2016), Poskromienie złośnicy Shakespeare’a (Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie, 2017), Mężczyznę Zapolskiej (Teatr Dramatyczny w Warszawie, 2018), Reset De Groen (prapremiera, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, 2018) oraz Kilka scen z życia wg Płatonowa Czechowa (Teatr Dramatyczny w Warszawie, 2019).Za reżyserię Poskromienia złośnicy w tarnowskim Teatrze im. Ludwika Solskiego otrzymała indywidualne wyróżnienie 25. edycji Konkursu Złotego Yoricka w Gdańsku (2018).
Agnieszka Przepiórska: Aktorka teatralna, serialowa i filmowa. Absolwentka Wydziału Aktorskiego w Państwowej Wyższej Szkole Sztuki Teatralnej i Filmowej w Petersburgu. W latach 2005-2008 była aktorką Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu, gdzie zagrała m.in w Trzech siostrach A. Czechowa w reż. P. Kruszczyńskiego, Burzy W. Szekspira w reż. A. Tworusa, Balkonie J. Geneta w reż. A. Tyszkiewicza, Był sobie Polak, Polak, Polak i Diabeł P. Demirskiego w reż. M. Strzępki.
Potem grała w teatrach w całej Polsce m.in. w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej: Tak wiele przeszliśmy, tak wiele przed nami A. Pałygi, Królowie dowcipu P. Rowickiego, oba w reż. P. Ratajczaka, Lubuskim Teatrze im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze: Trzy siostry A. Czechowa w reż. P. Ratajczaka, Teatrze Współczesnym w Szczecinie: Białe Baloniki M. Fertacz w reż. P. Ratajczaka, Bałtyckim Teatrze Dramatycznym im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie: Kartoteka Różewicza w reż. P. Ratajczaka, w Teatrze IMKA w Warszawie: Warszawa- Grabiny 6.20 M. Nahacza w reż. P. Ratajczaka, Teatrze Konsekwentnym w Warszawie: I będą święta P. Rowickiego w reż. P. Ratajczaka, Boski romans M. Walczaka,Tato nie wraca P. Rowickiego w reż. P. Ratajczaka, Dziwka z Ohio H. Levina w reż. A. Sajnuka, w Teatrze Powszechnym w Warszawie: Dziewczyny do wzięcia A. Kondratiuka w reż. P. Ratajczaka, w Teatrze WARSawy: Wojna to tylko kwiat P. Rowickiego w reż. P. Ratajczaka. Grała potrójną rolę (Dzika Agnes, HGW, Samotna Matka) w cyklu kabaretowym Pożar w Burdelu. W Teatrze Polonia gra w spektaklach Żeby nie było śladów w reż. P. Ratajczaka oraz 2 000 000 kroków w reż. P. Jaszczaka. Występowała w serialach takich jak: Artyści (reż. M.Strzępka), Glina (reż. W. Pasikowski), Fala Zbrodni, Ojciec Mateusz, Druga Szansa.
Zdobyła wiele teatralnych nagród, m.in. za spektakl I będą święta (w 2012 r. – 41. OFTJA we Wrocławiu oraz na XII Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu, a także rok później na XXVIII Toruńskich Spotkaniach Teatrów Jednego Aktora) oraz za spektakl Tato nie wraca (w 2013 r. na IV Festiwalu Monodramu „Monoblok” – Grand Prix oraz Nagroda Miasta Gdańska przyznana przez Pawła Szkotaka, w 2014 r. na XV Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Niezależnych oraz na 20. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej). Nagroda dla spektaklu „Tato nie wraca” w 43. Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora we Wrocławiu.
Maj
23
sob
2020
Kot w butach
Maj 23@11:00
Kot w butach @ Teatr na Plaży

W każdą niedzielę zapraszamy najmłodszych widzów na „Bajkowy poranek teatralny”.

Po śmierci ojca młynarza, dwaj bracia dzielą majątek. Starszy dostaje młyn, młodszemu w spadku przypada kot. Ale jak to w bajkach bywa… Kot wcale nie jest zwykłym kotem…

Niezrażony niesprawiedliwym podziałem majątku, Janek z towarzyszem ruszają w świat, by szukać szczęścia. Kot ujęty dobrocią chłopaka, który ofiaruje mu odziedziczone po dziadku buty, postanawia odmienić jego los i pomóc w spełnieniu najskrytszych marzeń. Niebawem nadarza się okazja: przejeżdża królewski orszak. Czy Janek zdobędzie serce Królewny? Czy każde marzenie uda się spełnić? Plan wydaje się niełatwy, ale nie ma rzeczy niemożliwych dla sprytnego Kota w butach.

Sympatyczni bohaterowie, wesołe piosenki, okraszone coraz rzadziej spotykanymi lalkami jawajkami.

Spektakl o przyjaźni i pielęgnowaniu marzeń.

Maj
24
nie
2020
tab’ Nowy początek
Maj 24@19:00
tab’ Nowy początek @ Teatr na Plaży

Sopocki Teatr Tańca zaprasza na swój najnowszy spektakl „tab’ Nowy początek” w reżyserii Joanny Czajkowskiej.

Natura materialna tab’ to w psychologii sufich,  określenie na sumę zdolności psychicznych, z którymi przychodzimy na świat, a zatem głównie uwarunkowania odziedziczone po rodzicach i związane z przebiegiem ciąży. Cechy natury materialnej wywierają znaczący, ale nie jedyny wpływ na rozwój człowieka. Następne etapy według tej koncepcji, to Nafs, Serce, Duch, Świadomość Wewnętrzna oraz Najgłębsza Wewnętrzna Świadomość. Tab’ jest zatem punktem startu w rozwoju każdej jednostki. W spektaklu Sopockiego Teatru Tańca, pełni tę samą rolę – wyjścia do opowieści , czy raczej filozoficzno – fizycznych rozważań o rozwoju świadomości człowieka. Autorka koncepcji spektaklu pracując nad scenariuszem, zintegrowała ze sobą zachodnie i wschodnie systemy filozoficzno – psychologiczne. I tak, obok konceptu sufich, dużą inspiracją była piramida potrzeb Maslowa, czy system czakr – sieci energetycznych ośrodków w ciele, które są skorelowane zarówno z narządami (warstwa fizyczna ciała), jak sferą psychiczną i duchową człowieka. Inspiracją była także  huna – tradycja hawajska.

Wizualnym partnerem wydarzenia będą obrazy, związanej z Sopotem niemal całe życie, Gertrudy Kuziemskiej – Wilczopolskiej, które uruchomi wizualnie Katarzyna Teresa Turowska.

Koncept, reżyseria, choreografia: Joanna M. Czajkowska

Współpraca choreograficzna i wykonanie: Joanna M. Czajkowska,  Jan Górczak, Róża Kołoda, Jacenty Krawczyk, Wiktoria Rudnik

Obrazy będące bazą wizualizacji: Gertruda Kuziemska – Wilczopolska

Wizualizacje: Katarzyna Teresa Turowska

Muzyka: Mariusz Noskowiak

Śpiew: Magdalena Gruszczyńska (sopran)

Kostiumy i aranżacja sceny: Joanna M. Czajkowska, Jacek Krawczyk

Światła: Mateusz Gierc

Fot. Geertruda Kuziemska – Wilczopolska

Maj
31
nie
2020
Baśnie 1001 Nocy
Maj 31@11:00
Baśnie 1001 Nocy @ Teatr na Plaży

W każdą niedzielę zapraszamy najmłodszych widzów na „Bajkowy poranek teatralny”. 

Bohaterem pierwszej jest Alladyn, sympatyczny, biedny młodzian, któremu Czarnoksiężnik nakazał odnalezienie i oddanie mu cudownej lampy, którą zamieszkuje duch spełniający życzenia. Alladyn nie spełnia żądania i za karę zostaje uwięziony.

Druga opowiada o Alibabie, który pewnego dnia odkrywa tajemnicę bandy zbójów. Poznaje zaklęcie magicznego Sezamu i zdobywa kosztowności. Dalszy ciąg tych historii wszyscy znają. Alladynowi i Alibabie pomagają spryt i pomyślny los, ponieważ w gruncie rzeczy są dobrymi i szlachetnymi ludźmi.

Scenariusz spektaklu na podstawie dwóch z bardziej znanych opowieści z Tysiąca i jednej nocy.

Realizacja: Teatr Qfer

Jaś i Małgosia
Maj 31@13:00
Jaś i Małgosia @ Teatr na Plaży

W każdą niedzielę zapraszamy najmłodszych widzów na „Bajkowy poranek teatralny”. 

„Jaś i Małgosia” to znana wszystkim bajka o niesfornych dzieciach drwala, które wyruszają z obiadem dla taty w las. Gubiąc się w leśnej gęstwinie napotykają chatkę Baby Jagi…

Spektakl zagrany z przymrużeniem oka, ale jednocześnie ze szczyptą dydaktyzmu. Mali bohaterowie to rozbrykane rodzeństwo, które nie zawsze ma ochotę słuchać swoich rodziców, przez co niestety wpada w kłopoty.

Z czasem Jaś i Małgosia przekonują się, że takie zachowanie, podobnie jak łakomstwo, nie popłaca.

Przedstawienie grane w dwóch planach: aktorskim i lalkowym, jest łatwe w odbiorze i przyjazne dla najmłodszych.

Realizacja: Teatr Qfer

Cze
6
sob
2020
GINCZANKA przepis na prostotę życia
Cze 6@16:30
GINCZANKA przepis na prostotę życia @ Teatr na Plaży

Teatr na Plaży zaprasza na swój najnowszy spektakl „GINCZANKA przepis na prostotę życia” w reżyserii Anny Gryszkówny, realizowanej w koprodukcji z Teatrem Łaźnia Nowa z Krakowa. Historię Zuzanny Ginczanki opowie Agnieszka Przepiórska.

W związku z zawieszeniem działalności teatru spowodowanego zagrożeniem pandemią koronawirusa spektakl z dnia 3 kwietnia został przeniesiony na termin 6 czerwca 2020, godz. 16:30. Wszystkie zakupione wcześniej bilety zachowują swoją swoją ważność. W przypadku wszelkich pytań prosimy o kontakt mailowy: info@teatrnaplazy.pl

Sopocka premiera odbyła się w dniach 8-9 luty 2020, natomiast krakowska w dniach 6-8 marca.

Jak opowiedzieć 27 lat w ciągu godziny? Co i dlaczego jest najważniejsze? Poezja, dzieciństwo, przyjaźń, miłość, kariera, sława, a może śmierć?

Była piękna, utalentowana i podziwiana. „Tuwim w spódnicy”. „Gwiazda Syjonu”, „Królowa Złego Wyglądu”. „Murzynka z Równego”. „Rachela z Wesela Wyspiańskiego”. Żydówka, Rosjanka, Cyganka czy jednak Polka?

Chciała być Polką i do tej wyśnionej, wymarzonej Polski całe życie ją ciągnęło. Do języka, ludzi, książek i miejsc. Nawet wtedy gdy jako studentka musiała poddać się hańbiącemu gettu ławkowemu, w samym centrum ukochanej ojczyzny.

Zuzanna Ginczanka (właściwie Zuzanna Polina Gincburg) jako poetka, również nie miała łatwo. Skamandryci, przecież to forma męska, męska zabawa, męskie rymy, męskie scenariusze. Mężczyźni widzieli w niej trofeum, ciało, dziewczynę, z którą warto się pokazać ale nie koniecznie dyskutować.

W 1934 roku jej wiersz Gramatyka został wyróżniony na Turnieju Młodych Poetów ogłoszonym przez „Wiadomości Literackie”. Studiowała pedagogikę na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Warszawskiego, aktywnie uczestniczyła w życiu literackim i towarzyskim. Przyjaźniła się z Julianem Tuwimem i Witoldem Gombrowiczem. Publikowała w „Wiadomościach Literackich”, „Skamandrze” i „Szpilkach”. W 1936 wydała swój jedyny tomik poezji – O centaurach.

Przez ostatni rok życia w Krakowie nie wychodziła z mieszkania, jej „ormiańskie papiery” wydawały się jej zbyt słabe. Jesienią 1944 aresztowało ją gestapo. Została rozstrzelana na dziedzińcu więzienia przy Montelupich, zaledwie kilka tygodni przed wejściem do Krakowa Armii Czerwonej.

Jako mała dziewczynka Zuzanna, zwana przez babcię Sanoczką klęczała przebrana za anioła, w sklepie w Równem. Żywa reklama zbliżających się świąt. Może więc jej życie, to życia anioła, zesłanego w złym czasie i w złym miejscu. Anioła w Sodomie. Po którym pozostał proch rozsypany na krakowskich wzgórzach i słowa.

Tekst:  Piotr Rowicki
Reżyseria: Anna Gryszkówna
Scenografia, kostium: Anna – Maria Karczmarska
Muzyka: Michał Lamża
Konsultacja merytoryczna: Agata Araszkiewicz
Reżyseria światła: Mateusz Gierc
Występuję: Agnieszka Przepiórska
Plakat: Marcin Władyka
Produkcja: Teatr na Plaży (Sopot), Teatr Łaźnia Nowa (Kraków)
Spektakl został zrealizowany przy udziale środków Miasta Sopotu
W spektaklu wykorzystano zdjęcia Zuzanny Ginczanki dzięki uprzejmości Muzem Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie oraz fragment filmu z Ginczanką z Adrii (1936 rok) dzięki uprzejmości: United States Holocaust Memorial Museum, gift of Julien Bryan Archive
UWAGA: W spektaklu używane jest światło stroboskopowe
Spektakl bierze udział w 26. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.
W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jan Karow, Katarzyna Lemańska, Andrzej Lis, Kamila Łapicka, Michał Mizera, Jacek Sieradzki (przewodniczący), Sabina Zygmanowska.


Twórcy:
Piotr Rowicki: Dramatopisarz, autor kryminałów, powieści i książek dla dzieci.
Ukończył historię na Uniwersytecie w Białymstoku. W 2008 zadebiutował jako dramatopisarz sztuką Przylgnięcie w reż. Aldony Figury w Laboratorium Dramatu w Warszawie.
Na motywach „Przylgnięcia” nakręcony został film pt. „Demon” w reżyserii Marcina Wrony.
Laureat wielu nagród i wyróżnień, w tym m.in. dwukrotnym zwycięzcą konkursu na polską sztukę współczesną „Metafory Rzeczywistości” organizowanego przez Teatr Polski w Poznaniu. W 2010 roku nagrodzona w Poznaniu sztuka „Chłopiec malowany” w reżyserii Piotra Ratajczaka przyniosła autorowi tytuł najlepszego dramatopisarza na 11
Festiwalu Dramaturgii Współczesnej w Zabrzu. W 2013 roku na XII Festiwalu Dramaturgii Współczesnej Rzeczywistość Przedstawiona w Zabrzu Piotr Rowicki otrzymał Nagrodę Publiczności za spektakl „Matki” w reżyserii Katarzyny Deszcz.
Wybrane sztuki teatralne:
Przylgnięcie (2008) – Laboratorium Dramatu, Warszawa Chłopiec Malowany (2010) – Teatr Polski w Poznaniu
I będą Święta (2012) – Teatr Konsekwentny, Warszawa
Niewierni (2012) – Teatr Łaźnia Nowa, Kraków
Piszczyk (2013) – Teatr Polski w Poznaniu
Tato nie wraca (2013) – Teatr WarSawy w Warszawie
Matki (2013) – Teatr Nowy w Zabrzu
Oblężenie (2014) – Teatr Polski w Poznaniu
Biała siła, czarna pamięć (2016) – Teatr Dramatyczny im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku
Ćesky Diplom (2017) – Teatr Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu
Żeby nie było śladów (2018) – Teatr Polonia w Warszawie
Kolaboranci (2018) – Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu
Aktorzy Koszalińscy czyli Komedia Prowincjonalna (2018) – Bałtycki Teatr Dramatyczny im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie
Królowie Strzelców (2018) – Teatr Nowy w Zabrzu.
Anna Gryszkówna: Aktorka, reżyserka. Od 2004 roku w zespole Teatru Narodowego. Jest absolwentką Wydziału Aktorskiego warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza (2002), na tej uczelni studiowała także na Wydziale Reżyserii.
Jako aktorka współpracowała z teatrami warszawskimi: Nowym Praga, Studiem Buffo, Starą ProchOFFnią, Laboratorium Dramatu, Teatrem na Woli im. Tadeusza Łomnickiego, Teatrem Dramatycznym, a także z Teatrem Polskiego Radia i Teatrem Telewizji Polskiej.
Wyreżyserowała Przesilenie Greiga i McIntyre’a (koprodukcja Teatru Nowego im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu i Teatru Miejskiego w Lesznie, 2016), Poskromienie złośnicy Shakespeare’a (Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie, 2017), Mężczyznę Zapolskiej (Teatr Dramatyczny w Warszawie, 2018), Reset De Groen (prapremiera, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, 2018) oraz Kilka scen z życia wg Płatonowa Czechowa (Teatr Dramatyczny w Warszawie, 2019).Za reżyserię Poskromienia złośnicy w tarnowskim Teatrze im. Ludwika Solskiego otrzymała indywidualne wyróżnienie 25. edycji Konkursu Złotego Yoricka w Gdańsku (2018).
Agnieszka Przepiórska: Aktorka teatralna, serialowa i filmowa. Absolwentka Wydziału Aktorskiego w Państwowej Wyższej Szkole Sztuki Teatralnej i Filmowej w Petersburgu. W latach 2005-2008 była aktorką Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu, gdzie zagrała m.in w Trzech siostrach A. Czechowa w reż. P. Kruszczyńskiego, Burzy W. Szekspira w reż. A. Tworusa, Balkonie J. Geneta w reż. A. Tyszkiewicza, Był sobie Polak, Polak, Polak i Diabeł P. Demirskiego w reż. M. Strzępki.
Potem grała w teatrach w całej Polsce m.in. w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej: Tak wiele przeszliśmy, tak wiele przed nami A. Pałygi, Królowie dowcipu P. Rowickiego, oba w reż. P. Ratajczaka, Lubuskim Teatrze im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze: Trzy siostry A. Czechowa w reż. P. Ratajczaka, Teatrze Współczesnym w Szczecinie: Białe Baloniki M. Fertacz w reż. P. Ratajczaka, Bałtyckim Teatrze Dramatycznym im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie: Kartoteka Różewicza w reż. P. Ratajczaka, w Teatrze IMKA w Warszawie: Warszawa- Grabiny 6.20 M. Nahacza w reż. P. Ratajczaka, Teatrze Konsekwentnym w Warszawie: I będą święta P. Rowickiego w reż. P. Ratajczaka, Boski romans M. Walczaka,Tato nie wraca P. Rowickiego w reż. P. Ratajczaka, Dziwka z Ohio H. Levina w reż. A. Sajnuka, w Teatrze Powszechnym w Warszawie: Dziewczyny do wzięcia A. Kondratiuka w reż. P. Ratajczaka, w Teatrze WARSawy: Wojna to tylko kwiat P. Rowickiego w reż. P. Ratajczaka. Grała potrójną rolę (Dzika Agnes, HGW, Samotna Matka) w cyklu kabaretowym Pożar w Burdelu. W Teatrze Polonia gra w spektaklach Żeby nie było śladów w reż. P. Ratajczaka oraz 2 000 000 kroków w reż. P. Jaszczaka. Występowała w serialach takich jak: Artyści (reż. M.Strzępka), Glina (reż. W. Pasikowski), Fala Zbrodni, Ojciec Mateusz, Druga Szansa.
Zdobyła wiele teatralnych nagród, m.in. za spektakl I będą święta (w 2012 r. – 41. OFTJA we Wrocławiu oraz na XII Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu, a także rok później na XXVIII Toruńskich Spotkaniach Teatrów Jednego Aktora) oraz za spektakl Tato nie wraca (w 2013 r. na IV Festiwalu Monodramu „Monoblok” – Grand Prix oraz Nagroda Miasta Gdańska przyznana przez Pawła Szkotaka, w 2014 r. na XV Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Niezależnych oraz na 20. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej). Nagroda dla spektaklu „Tato nie wraca” w 43. Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora we Wrocławiu.
GINCZANKA przepis na prostotę życia
Cze 6@19:00
GINCZANKA przepis na prostotę życia @ Teatr na Plaży

Teatr na Plaży zaprasza na swój najnowszy spektakl „GINCZANKA przepis na prostotę życia” w reżyserii Anny Gryszkówny, realizowanej w koprodukcji z Teatrem Łaźnia Nowa z Krakowa. Historię Zuzanny Ginczanki opowie Agnieszka Przepiórska.

W związku z zawieszeniem działalności teatru spowodowanego zagrożeniem pandemią koronawirusa spektakl z dnia 5 kwietnia został przeniesiony na termin 6 czerwca 2020, godz. 19:00. Wszystkie zakupione wcześniej bilety zachowują swoją swoją ważność. W przypadku wszelkich pytań prosimy o kontakt mailowy: info@teatrnaplazy.pl

Sopocka premiera odbyła się w dniach 8-9 luty 2020, natomiast krakowska w dniach 6-8 marca.

Jak opowiedzieć 27 lat w ciągu godziny? Co i dlaczego jest najważniejsze? Poezja, dzieciństwo, przyjaźń, miłość, kariera, sława, a może śmierć?

Była piękna, utalentowana i podziwiana. „Tuwim w spódnicy”. „Gwiazda Syjonu”, „Królowa Złego Wyglądu”. „Murzynka z Równego”. „Rachela z Wesela Wyspiańskiego”. Żydówka, Rosjanka, Cyganka czy jednak Polka?

Chciała być Polką i do tej wyśnionej, wymarzonej Polski całe życie ją ciągnęło. Do języka, ludzi, książek i miejsc. Nawet wtedy gdy jako studentka musiała poddać się hańbiącemu gettu ławkowemu, w samym centrum ukochanej ojczyzny.

Zuzanna Ginczanka (właściwie Zuzanna Polina Gincburg) jako poetka, również nie miała łatwo. Skamandryci, przecież to forma męska, męska zabawa, męskie rymy, męskie scenariusze. Mężczyźni widzieli w niej trofeum, ciało, dziewczynę, z którą warto się pokazać ale nie koniecznie dyskutować.

W 1934 roku jej wiersz Gramatyka został wyróżniony na Turnieju Młodych Poetów ogłoszonym przez „Wiadomości Literackie”. Studiowała pedagogikę na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Warszawskiego, aktywnie uczestniczyła w życiu literackim i towarzyskim. Przyjaźniła się z Julianem Tuwimem i Witoldem Gombrowiczem. Publikowała w „Wiadomościach Literackich”, „Skamandrze” i „Szpilkach”. W 1936 wydała swój jedyny tomik poezji – O centaurach.

Przez ostatni rok życia w Krakowie nie wychodziła z mieszkania, jej „ormiańskie papiery” wydawały się jej zbyt słabe. Jesienią 1944 aresztowało ją gestapo. Została rozstrzelana na dziedzińcu więzienia przy Montelupich, zaledwie kilka tygodni przed wejściem do Krakowa Armii Czerwonej.

Jako mała dziewczynka Zuzanna, zwana przez babcię Sanoczką klęczała przebrana za anioła, w sklepie w Równem. Żywa reklama zbliżających się świąt. Może więc jej życie, to życia anioła, zesłanego w złym czasie i w złym miejscu. Anioła w Sodomie. Po którym pozostał proch rozsypany na krakowskich wzgórzach i słowa.

Tekst:  Piotr Rowicki
Reżyseria: Anna Gryszkówna
Scenografia, kostium: Anna – Maria Karczmarska
Muzyka: Michał Lamża
Konsultacja merytoryczna: Agata Araszkiewicz
Reżyseria światła: Mateusz Gierc
Występuję: Agnieszka Przepiórska
Plakat: Marcin Władyka
Produkcja: Teatr na Plaży (Sopot), Teatr Łaźnia Nowa (Kraków)
Spektakl został zrealizowany przy udziale środków Miasta Sopotu
W spektaklu wykorzystano zdjęcia Zuzanny Ginczanki dzięki uprzejmości Muzem Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie oraz fragment filmu z Ginczanką z Adrii (1936 rok) dzięki uprzejmości: United States Holocaust Memorial Museum, gift of Julien Bryan Archive
UWAGA: W spektaklu używane jest światło stroboskopowe.
Spektakl bierze udział w 26. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.
W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jan Karow, Katarzyna Lemańska, Andrzej Lis, Kamila Łapicka, Michał Mizera, Jacek Sieradzki (przewodniczący), Sabina Zygmanowska.


Twórcy:
Piotr Rowicki: Dramatopisarz, autor kryminałów, powieści i książek dla dzieci.
Ukończył historię na Uniwersytecie w Białymstoku. W 2008 zadebiutował jako dramatopisarz sztuką Przylgnięcie w reż. Aldony Figury w Laboratorium Dramatu w Warszawie.
Na motywach „Przylgnięcia” nakręcony został film pt. „Demon” w reżyserii Marcina Wrony.
Laureat wielu nagród i wyróżnień, w tym m.in. dwukrotnym zwycięzcą konkursu na polską sztukę współczesną „Metafory Rzeczywistości” organizowanego przez Teatr Polski w Poznaniu. W 2010 roku nagrodzona w Poznaniu sztuka „Chłopiec malowany” w reżyserii Piotra Ratajczaka przyniosła autorowi tytuł najlepszego dramatopisarza na 11
Festiwalu Dramaturgii Współczesnej w Zabrzu. W 2013 roku na XII Festiwalu Dramaturgii Współczesnej Rzeczywistość Przedstawiona w Zabrzu Piotr Rowicki otrzymał Nagrodę Publiczności za spektakl „Matki” w reżyserii Katarzyny Deszcz.
Wybrane sztuki teatralne:
Przylgnięcie (2008) – Laboratorium Dramatu, Warszawa Chłopiec Malowany (2010) – Teatr Polski w Poznaniu
I będą Święta (2012) – Teatr Konsekwentny, Warszawa
Niewierni (2012) – Teatr Łaźnia Nowa, Kraków
Piszczyk (2013) – Teatr Polski w Poznaniu
Tato nie wraca (2013) – Teatr WarSawy w Warszawie
Matki (2013) – Teatr Nowy w Zabrzu
Oblężenie (2014) – Teatr Polski w Poznaniu
Biała siła, czarna pamięć (2016) – Teatr Dramatyczny im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku
Ćesky Diplom (2017) – Teatr Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu
Żeby nie było śladów (2018) – Teatr Polonia w Warszawie
Kolaboranci (2018) – Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu
Aktorzy Koszalińscy czyli Komedia Prowincjonalna (2018) – Bałtycki Teatr Dramatyczny im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie
Królowie Strzelców (2018) – Teatr Nowy w Zabrzu.
Anna Gryszkówna: Aktorka, reżyserka. Od 2004 roku w zespole Teatru Narodowego. Jest absolwentką Wydziału Aktorskiego warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza (2002), na tej uczelni studiowała także na Wydziale Reżyserii.
Jako aktorka współpracowała z teatrami warszawskimi: Nowym Praga, Studiem Buffo, Starą ProchOFFnią, Laboratorium Dramatu, Teatrem na Woli im. Tadeusza Łomnickiego, Teatrem Dramatycznym, a także z Teatrem Polskiego Radia i Teatrem Telewizji Polskiej.
Wyreżyserowała Przesilenie Greiga i McIntyre’a (koprodukcja Teatru Nowego im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu i Teatru Miejskiego w Lesznie, 2016), Poskromienie złośnicy Shakespeare’a (Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie, 2017), Mężczyznę Zapolskiej (Teatr Dramatyczny w Warszawie, 2018), Reset De Groen (prapremiera, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, 2018) oraz Kilka scen z życia wg Płatonowa Czechowa (Teatr Dramatyczny w Warszawie, 2019).Za reżyserię Poskromienia złośnicy w tarnowskim Teatrze im. Ludwika Solskiego otrzymała indywidualne wyróżnienie 25. edycji Konkursu Złotego Yoricka w Gdańsku (2018).
Agnieszka Przepiórska: Aktorka teatralna, serialowa i filmowa. Absolwentka Wydziału Aktorskiego w Państwowej Wyższej Szkole Sztuki Teatralnej i Filmowej w Petersburgu. W latach 2005-2008 była aktorką Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu, gdzie zagrała m.in w Trzech siostrach A. Czechowa w reż. P. Kruszczyńskiego, Burzy W. Szekspira w reż. A. Tworusa, Balkonie J. Geneta w reż. A. Tyszkiewicza, Był sobie Polak, Polak, Polak i Diabeł P. Demirskiego w reż. M. Strzępki.
Potem grała w teatrach w całej Polsce m.in. w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej: Tak wiele przeszliśmy, tak wiele przed nami A. Pałygi, Królowie dowcipu P. Rowickiego, oba w reż. P. Ratajczaka, Lubuskim Teatrze im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze: Trzy siostry A. Czechowa w reż. P. Ratajczaka, Teatrze Współczesnym w Szczecinie: Białe Baloniki M. Fertacz w reż. P. Ratajczaka, Bałtyckim Teatrze Dramatycznym im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie: Kartoteka Różewicza w reż. P. Ratajczaka, w Teatrze IMKA w Warszawie: Warszawa- Grabiny 6.20 M. Nahacza w reż. P. Ratajczaka, Teatrze Konsekwentnym w Warszawie: I będą święta P. Rowickiego w reż. P. Ratajczaka, Boski romans M. Walczaka,Tato nie wraca P. Rowickiego w reż. P. Ratajczaka, Dziwka z Ohio H. Levina w reż. A. Sajnuka, w Teatrze Powszechnym w Warszawie: Dziewczyny do wzięcia A. Kondratiuka w reż. P. Ratajczaka, w Teatrze WARSawy: Wojna to tylko kwiat P. Rowickiego w reż. P. Ratajczaka. Grała potrójną rolę (Dzika Agnes, HGW, Samotna Matka) w cyklu kabaretowym Pożar w Burdelu. W Teatrze Polonia gra w spektaklach Żeby nie było śladów w reż. P. Ratajczaka oraz 2 000 000 kroków w reż. P. Jaszczaka. Występowała w serialach takich jak: Artyści (reż. M.Strzępka), Glina (reż. W. Pasikowski), Fala Zbrodni, Ojciec Mateusz, Druga Szansa.
Zdobyła wiele teatralnych nagród, m.in. za spektakl I będą święta (w 2012 r. – 41. OFTJA we Wrocławiu oraz na XII Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu, a także rok później na XXVIII Toruńskich Spotkaniach Teatrów Jednego Aktora) oraz za spektakl Tato nie wraca (w 2013 r. na IV Festiwalu Monodramu „Monoblok” – Grand Prix oraz Nagroda Miasta Gdańska przyznana przez Pawła Szkotaka, w 2014 r. na XV Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Niezależnych oraz na 20. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej). Nagroda dla spektaklu „Tato nie wraca” w 43. Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora we Wrocławiu.
Wrz
25
pt
2020
Misia Furtak
Wrz 25@19:00
Misia Furtak @ Teatr na Plaży

Misia Furtak – wokalistka, basistka, autorka tekstów, kompozytorka i dziennikarka. Laureatka Paszportu Polityki, Fryderyka i nagrody im. Grzegorza Ciechowskiego. Frontmanka zespołu Très.b i solowego projektu Misia Ff. Za pracę z kwintetem Wojtka Mazolewskiego nagrodzona Złotą Płytą. Zagrała kilkaset koncertów w całej Europie i Japonii, m.in. na festiwalach The Great Escape, Liverpool Soundcity, Tallin Music Week, Europavox, MIDEM i wielu innych. W styczniu ubiegłego roku ukazał się jej nowy album pod tytułem „Co przyjdzie?”