Mar
5
czw
2020
Festiwal Zielone Oko: Dzień dobry wszyscy umrzemy | Teatroteka
Mar 5@19:00
Festiwal Zielone Oko: Dzień dobry wszyscy umrzemy | Teatroteka @ Teatr na Plaży

Teatroteka to nowy etap w myśleniu o ekranizacjach teatralnych, tak w kontekście artystycznym, jak i realizacyjnym. Ekranizacje tworzone przez młodych, często debiutujących  twórców, przy wsparciu technologii i infrastruktury filmowej, pozwalają na realizację ciekawych, nowatorskich utworów. Projektowi od samego początku przyświeca również cel jego szerokiej dystrybucji i dostępności.

Dzień dobry wszyscy umrzemy

Sztuka o poszukiwaniu tożsamości i o tym jak bardzo nie potrafimy się ze sobą komunikować. Autorka wspomina, że inspirowała się m.in. cyberpunkiem, grami komputerowymi, klimatami z filmów futurystycznych. Jej sztuka to futurystyczna baśń, a jednocześnie trochę komiks z elementami satyry społecznej. A wszystko zaczyna się, jak w realistycznym irlandzkim dramacie, w którym trochę dziwni, samotni i nieszczęśliwi ludzie spotykają się jak zawsze w tym samym barze o nazwie „Szklana Pogoda”. Dopiero później dowiadujemy się, że jest 2040 rok, a bohaterami tej dziwnej opowieści są ludzie żyjący poza istniejącym systemem. Niektórzy nie chcą być jego częścią, inni po prostu nie umieją w nim żyć. Każdy z nich ma do opowiedzenia swoją historię, a razem uczestniczyć mają w zapowiedzianym, a może tylko przeczuwanym – końcu świata.

Występują:

Katarzyna Herman (Kobieta), Krzysztof Stroiński (Stary Pisarz), Jacek Beler (Człowiek Torba), Rafał Rutkowski (Człowiek Kamera), Piotr Żurawski (Barman), Marta Nieradkiewicz (Kelnerka), Tomasz Sapryk (Taksówkarz), Sławomir Grzymkowski (Profesor Magdziak), Marieta Żukowska (Malarka), Rafał Maćkowiak (Abrakadabra).

 

AUTOR TEKSTU: Agnieszka Wolny-Hamkało,

REŻYSERIA: Joanna Kaczmarek,

ZDJĘCIA: Paweł Dyllus P.S.C.,

MUZYKA: Irina Blokhina,

SCENORGRAFIA: Ewa Gdowiok,

KOSTIUMY: Wioletta Uliasz,

MONTAŻ: Jan Kidawa Błoński jr,

DŹWIĘK: Aleksandra Pniak, Agata Chodyra,

KIEROWNICTWO PRODUKCJI: Paweł Mantorski,

KONSULTACJA PROGRAMOWA: Zenon Butkiewicz,

REDAKTOR PROWADZĄCY: Krzysztof Domagalik,

OPIEKA ARTYSTYCZNA: Maciej Wojtyszko,     

PRODUCENT: Włodzimierz Niderhaus.

CZAS: 49’35” / ROK PRODUKCJI: 2016

Mar
6
pt
2020
Festiwal Zielone Oko: Alicja w krainie koszmarów | Teatroteka
Mar 6@18:30
Festiwal Zielone Oko: Alicja w krainie koszmarów | Teatroteka @ Teatr na Plaży

Teatroteka to nowy etap w myśleniu o ekranizacjach teatralnych, tak w kontekście artystycznym, jak i realizacyjnym. Ekranizacje tworzone przez młodych, często debiutujących  twórców, przy wsparciu technologii i infrastruktury filmowej, pozwalają na realizację ciekawych, nowatorskich utworów. Projektowi od samego początku przyświeca również cel jego szerokiej dystrybucji i dostępności.

Alicja w krainie koszmarów

Alicja to dziewczynka, która w drodze do szkoły została porwana, a następnie przez ponad siedem lat przetrzymywana przez swego oprawcę w piwnicy o powierzchni pięciu metrów kwadratowych. Kiedy przez przypadek udaje jej się uciec i odzyskać wolność, jest już dojrzałą, młodą dziewczyną. Alicja próbuje zacząć nowe życie i w tym punkcie rozpoczyna się akcja sztuki. Bulwersująca opinię publiczną historia Alicji staje się natychmiast łakomym kąskiem dla mass mediów, cennym medialnym produktem, na którym można nieźle zarobić. Sama Alicja wpada w ręce przedsiębiorczego agenta, sygnuje książkę opisującą jej dramat, jest bohaterką telewizyjnych i prasowych reportaży. Nawet rodzice Alicji próbują przede wszystkim zarobić na tragedii córki, twierdząc, że są przecież także ofiarami jej porwania, a nowo poznany chłopak, deklarując bezinteresowną przyjaźń, w istocie pragnie u jej boku zrobić medialną karierę. To wszystko sprawia, że Alicja popada w głęboką depresję. Nie rozumie świata, który ją otacza i do którego trafiła, odzyskując wolność. Dochodzi do niej absurdalna świadomość, że w gruncie rzeczy najbliżsi zazdroszczą jej tragedii, która ją spotkała, bo ta – paradoksalnie – uczyniła z niej bogatą i sławną osobę, co jest w otaczającym ją świecie wyznacznikiem szczęścia.

Występują:

Jowita Budnik (Matka), Anna Próchniak (Alicja), Tomasz Dedek (Ojciec), Magdalena Schejbal (Redaktorka), Filip Perkowski (Agent), Filip Pławiak (Alex)

AUTOR TEKSTU: Piotr Domalewski,

REŻYSERIA: Piotr Domalewski,

ZDJĘCIA: Bartosz Świniarski,

SCENOGRAFIA: Anna Wunderlich,

KOSTIUMY: Zofia Komasa,

MONTAŻ: Magdalena Chowańska,

MUZYKA: Marcin Nenko,

DŹWIĘK: Michał Robaczewski, Marcin Jachyra, Tomasz Wieczorek,

KIEROWNICTWO PRODUKCJI: Paweł Mantorski,

KONSULTACJA PROGRAMOWA: Zenon Butkiewicz,

REDAKTOR PROWADZĄCY: Krzysztof Domagalik,

OPIEKA ARTYSTYCZNA: Maciej Wojtyszko, 

PRODUCENT: Włodzimierz Niderhaus.

CZAS TRWANIA: 54’53”

ROK PRODUKCJI: 2018

Festiwal Zielone Oko: Sprawa Rity G. | Teatroteka
Mar 6@19:45
Festiwal Zielone Oko: Sprawa Rity G. | Teatroteka @ Teatr na Plaży

Teatroteka to nowy etap w myśleniu o ekranizacjach teatralnych, tak w kontekście artystycznym, jak i realizacyjnym. Ekranizacje tworzone przez młodych, często debiutujących  twórców, przy wsparciu technologii i infrastruktury filmowej, pozwalają na realizację ciekawych, nowatorskich utworów. Projektowi od samego początku przyświeca również cel jego szerokiej dystrybucji i dostępności.

Sprawa Rity G.

Zaadaptowana dla potrzeb TEATROTEKI sztuka Jolanty Janiczak, nosząca w oryginale tytuł Sprawa Gorgonowej. Głośny proces Rity Gorgonowej z lat trzydziestych XX wieku stał się dla autorki, a potem dla reżyserki spektaklu, jedynie pretekstem dla stworzenia odrębnej, całkowicie autonomicznej wizji artystycznej. Sztuka napisana językiem dalekim od potocznego nie jest rekonstrukcją toczącego się śledztwa w poszlakowej sprawie o zabójstwo, choć występujące w niej postaci mają swoje pierwowzory w rzeczywistości. Tematem głównym nie jest popełniona zbrodnia i dochodzenie do prawdy. Długotrwały proces staje się faktem medialnym, który zaczyna funkcjonować samoistnie i służy jedynie podtrzymaniu sensacji dla potrzeb tworzonego wokół tego faktu show biznesu.

Występują:

Monika Buchowiec (Rita Gorgonowa), Martyna Byczkowska (Lusia Zarembianka), Kacper Olszewski (Staś Zaremba), Marcin Czarnik (Henryk Zaremba), Izabela Dąbrowska (Elżbieta matka zamknięta), Michał Bieliński (Detektyw), Andrzej Blumenfeld (Sędzia), Mirosław Zbrojewicz (Amerykański producent), Aleksandra Bożek (Stanisława Temida P.).

AUTORKA TEKSTU: Jolanta Janiczak,

REŻYSERIA: Daria Kopiec,

ZDJĘCIA: Piotr Chodura,

SCENORGRAFIA: Anna Wunderlich,

KOSTIUMY: Patrycja Fitzet,

MONTAŻ: Monika Sirojc P.S.M.,

MUZYKA: Joanna Halszka-Sokołowska,

DŹWIĘK: Aleksandra Pniak, Agata Chodyra,

CHOREOGRAFIA: Aneta Jankowska,

KIEROWNICTWO PRODUKCJI: Paweł Mantorski,

KONSULTACJA PROGRAMOWA: Zenon Butkiewicz,

REDAKTOR PROWADZĄCY: Krzysztof Domagalik,

OPIEKA ARTYSTYCZNA: Maciej Wojtyszko, 

PRODUCENT: Włodzimierz Niderhaus.

CZAS: 54’26” / ROK PRODUKCJI: 2017