Kiedy:
15 Styczeń 2018@20:00
2018-01-15T20:00:00+01:00
2018-01-15T20:15:00+01:00
Gdzie:
Teatr na Plaży
Koszty:
10 zł

Koniec roku skłania ku podsumowaniom i przemyśleniom na temat minionego czasu, ale także ku snuciu spektakularnych planów na przyszłość. Zimowa selekcja Future Shorts oscyluje właśnie wokół szeroko pojętej kategorii czasu. W programie bowiem m. in. dokumentalny portret zegarmistrza, który czas “stwarza”, nostalgiczna podróż bohaterki filmu “Cilaos”, związana z godzeniem się z przeszłością, natomiast optymistyczny wymiar czasu jako oczekiwania na nowe doświadczenia odnajdziemy w historii Joan, spragnionej nowych wyzwań i z niecierpliwością patrzącej w przyszłość. Z pewnością w którejś z tych charyzmatycznych postaci odnajdziesz samego siebie.

Future Shorts Zima to program złożony z 6 krótkometrażowych filmów, w tym fabuł, dokumentu, teledysku i eksperymentu, pochodzących m. in. z Wielkiej Brytanii, Belgii i Holandii, Brazylii.

Program:

The Watchmaker

reż. Céline Embleton, Wielka Brytania 2016, dokument, 9 min.

Poetycki portret irańskiego zegarmistrza, którego filozoficzna zaduma nad rzemiosłem zaprasza do refleksji nad tym, jak my ścieramy się z czasem w pędzącym świecie.

A poetic portrait of a Iranian watchmaker, whose philosophical musings on craft invite us to reflect on how we engage with time in a fast – paced world.

 

The Summer Movie

reż. Emanuel Mare, Belgia 2016, fabuła, 30 min.

 Jest lato. Philippe jedzie samochodem z rodziną na wakacje. Nikt nie przejmuje się turystami, miejscami postojowymi, sierpniowym słońcem, a to niepokoi Philippe. Ma ochotę wracać, ale powstrzymuje go przed tym 9-letni syn, Balthazar.

It’s summer. Philippe is driving with his family for a holiday. No one gives a damn about the people on vacation, highway rest stops, the August light, and that dismays Philippe. He wants to leave. His 9-year-old son, Balthazar, keeps him from that.

 

The Combine

reż. Tina Rivera, Stany Zjednoczone 2017, teledysk, 4 min.

 Psychodeliczna wizja okresu żniw z zastosowaniem techniki lo-fi.

A lo-fi, psychedelic vision of farmlands being harvested.

 

Cilaos

reż. Camilo Restrepo, Francja 2017, fabuła, 13 min.

 Kobieta wyrusza na poszukiwania swojego ojca, aby dotrzymać obietnicy złożonej umierającej matce. Wiedziona jest rytmem Maloya, rytualnej pieśni z wyspy Reunion. Cilaos to więzy, które wiążą zmarłych i żyjących.

 To keep a promise made to her dying mother, a woman goes off in search of her father. Carried by the rhythm of the Maloya, a ritual chant from Reunion Island. Cilaos the ties that bind the dead and the living.

  

Wild Horses

reż. Rory Stewart, Wielka Brytania 2017, fabuła, 26 min.

Joan od okresu adolescencji jest unieruchomiona w domu z powodu zespołu chronicznego zmęczenia. Kiedy jednak trener zachęca ją, aby bardziej się starała, ona daje się ponieść emocjom i ryzykując nawrót choroby, opuszcza dom w poszukiwaniu nowych doznań. Oraz konia.

Joan has been housebound with M. E. for most of her teenage years, but now in slow recovery, Joan’s tutor encourages her to push herself more, she throws caution to the wind and, risking a relapse, leaves the house in search of new experiences. And horse.

 

Green Screen Gringo

reż. Douwe Dijkstra, Holandia, Brazylia 2016, eksperyment/dokument, 16 min.

Za zielonym ekranem cudzoziemiec odkrywa czarującą, lecz wzburzoną Brazylię, gdzie ulice są sceną dla polityki, sztuki i uczuć, a gringo może się temu tylko przyglądać.

Behind a green screen, a foreigner finds his way in an enchanting – and yet turbulent – Brazil. Where the streets are a stage for politics, art and affection, a gringo can only watch.