Kobiety w tańcu

Kiedy:
5 Marzec 2016@19:00
2016-03-05T19:00:00+01:00
2016-03-05T19:30:00+01:00
Gdzie:
Teatr na Plaży
Koszty:
bilety normalne 30 zł, ulgowe 20 zł

Spektakle, godz. 19.00

„3 x Noir Danse. Cz. 2”

Koncept i reżyseria: Joanna Czajkowska

Choreografia i wykonanie: Joanna Czajkowska, Monika Grzelak

Stylizacja: Joanna Czajkowska, Iwona Kryszak, kostiumy: Iwona Kryszak,  wizualizacje: Black Ibrahim, muzyka: Adam Kiełsznia, reżyseria świateł: Artur Aponowicz, fotografia: Adam Bogdan

Premiera: 2 i 3 maja 2009 r., Sopocka Scena Off de BICZ

Spektakl zrealizowano przy pomocy finansowej Samorządu Województwa Pomorskiego oraz Związku Artystów Scen Polskich.

„Barwa czarna – najciemniejsza z barw. W teorii oznacza brak jakiegokolwiek promieniowania elektromagnetycznego z zakresu fal świetlnych. W praktyce miejsce tak ciemne, że poprzez kontrast z resztą otoczenia nie możemy określić jego barwy z powodu niedoboru światła z tego kierunku. W praktyce ciał idealnie czarnych, czyli ciał pochłaniających 100% padającego na nie światła nie ma, a jedną z najciemniejszych substancji jest sadza. Czerń można nazwać „niezrozumianym kolorem”, gdyż niemal w każdej kulturze ma inne, często odległe znaczenie. W Chinach to kolor małych chłopców i szczęścia, w kulturze Indian – kolor życia, kojarzy się go z ziemią i jej rolą dla człowieka, zaś w kulturze europejskiej i amerykańskiej ma niezliczoną ilość znaczeń, na czele ze śmiercią.

Długo kojarzony z religijnością, żałobą i śmiercią, czarny zyskał wielką symbolikę w XX wieku. Stał się kolorem elegancji, luksusu, wyrafinowania i szykowności. […]. Jest kolorem nowoczesności i tradycji zarazem, zaś obydwie te cechy spina w całość kojarzenie czerni z dobrym smakiem.[…]”

Fragmenty z Wikipedii – wolnej encyklopedii

Tytuł spektaklu odnosi się do amerykańskiego nurtu w sztuce filmowej z lat 40tych i 50tych XX wieku, który to określił francuski krytyk Nino Frank. Filmy noir kręcone na taśmie czarno – białej, odznaczały się mroczną atmosferą, niepokojącą tajemnicą, charakterystyczną grą światła i cienia.

3 x Noir Danse Śmierć mega STT fot. Adam Bogdan

„Inspiracje – Planetoidy” Marta Zawadzka (Toruń)

Choreografia i taniec: Marta Zawadzka (Toruń)

Muzyka: Magdalena Cynk „Planetoida 2246 Bowell” i „15 – Planetoida 3784 Chopin”

Spektakl powstał z okazji specjalnej – koncertu Zespołu Szkół Muzycznych im.

Karola Szymanowskiego in memoriam Zofii Nowak 2015. Zarówno autorka

choreografii, jak i kompozytorka uczyły się u pani profesor rytmiki.

Najważniejszą inspiracją do powstania choreografii była sama muzyka. Całość

kompozycji przestrzenno – ruchowej utworu muzycznego jest związana z

zasadami wytyczonymi przez metodę Emila Jaques – Dalcroze’a.

DSC_0505 Marta Zawadzka

„Pomidor” Joanna Nadrowska

Koncept, choreografia, wykonanie: Joanna Nadrowska

muzyka: Flying Lotus, mastering: Mariusz Noskowiak, głos: Robert Nadrowski, zdjęcie: Alicja Byzdra

Pomidor.

Pomidor ma skórkę. Twardą i czerwoną. Jest miękki w środku.

Człowiek.

Człowiek ma ciało. Silne i plastyczne. Jest miękki w środku.

Pomidor – niewinna, dziecięca, dobrze znana gra słowna o banalnych zasadach. Oparta na prostych pytaniach i odpowiedziach. Czy rzeczywiście? Niekoniecznie. Może okazać się wyzwaniem dla dorosłego człowieka. Spróbuj zagrać w nią sam ze sobą. Spróbuj się zmierzyć z pomidorem

JoannaNadrowdka.foto.Pomidor

„Jak uprawiać, żeby wyszło” Kalina Porazińska – premiera!

Choreografia, reżyseria koncepcja plastyczna: Joanna Czajkowska

Wykonanie i choreografia: Kalina Porazińska

muzyka: Sebastian Bednarek, reżyseria oświetlenia: Artur Aponowicz, kostium: Łucja Porazińska, Wioletta Blach, zdjęcia promocyjne i projekt plakatu: Michał Redlin, głos i tłumaczenie: Martyna Ziemniewicz

PREMIERA: 05.03.2016 w Teatrze a Plaży

„Jak uprawiać żeby wyszło” to próba zmierzenia się z procesem twórczym.

Punktem wyjścia każdego działania jest wytyczenie celu i determinacja w jego osiągnięciu, (tak przynajmniej twierdzą podręczniki). Choć samo życie zazwyczaj to weryfikuje. Cokolwiek robisz, czymkolwiek się zajmujesz, pokonujesz drogę. Poczucie chwilowej satysfakcji czy nawet spełnienia, może przyjść na każdym etapie działania, bez względu na to, jak odległy jest wyznaczony cel.

Jak uprawiać żeby wyszło PLAKAT autor Michał Redlin


Warsztaty:

Lekcja Marty Zawadzkiej 11.00-13.00 technika tańca współczesnego

Lekcja Joanny Czajkowskiej 13.00 – 15.30 choreografia

 

technika tańca współczesnego (dwa dni): 100 zł, choreografia: 50 zł

karnet na wszystkie warsztaty dla tancerzy: 130 zł

kobiety w tańcu: 50 zł

Wszyscy uczestnicy warsztatów mogą zakupić bilety na spektakle ze zniżką: studenci i

uczniowie za 15 zł, bilety normalne za 25 zł.

Zapisy na warsztaty i rezerwacje:

rezerwacje.stt@gmail.com

Login to your account below

Fill the forms bellow to register

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist